Nekomercijalni smještaj mnogim je gostima predstavljao najugodniji ili zdravstveno najsigurniji i najprihvatljiviji način odmora na Jadranu. Upravo zahvaljujući tome na otoku su gosti ostvarili 18 noćenja u prosjeku
U tjednu obilježavanja Svjetskog dana turizma 27. rujna, otok Vir je vodeća turistička destinacija u Hrvatskoj i apsolutni šampion ovogodišnje turističke sezone koju je obilježila pandemija koronavirusa, globalna zdravstvena kriza, veliki pad turističkih putovanja i znatan pad brojki noćenja i dolazaka s deficitom prihoda od turističkih djelatnosti, ističu iz virske lokalne uprave.
Najuspješnija špica
Po Hrvatsku i domaći turistički proizvod moglo je biti i puno gore jer su prva predviđanja o kretanju turističkog prometa iz ožujka i travnja govorila o ukupnom padu od 70 posto. Konačna bilanca nakon osam turističkih mjeseci pokazala je pad od 59 posto u dolascima i 47 posto u prometu izraženom noćenjima. Brojke su sljedeće: u Hrvatskoj je od 1. siječnja do 31. kolovoza ostvareno oko 47,5 milijuna turističkih noćenja i 6,8 milijuna dolazaka, što je 53 posto razine lanjskog prometa u noćenjima i 41 posto u dolascima. Iako je riječ o znatnom padu, a u slučaju dolazaka manjak u odnosu na lanjsku sezonu iznosi gotovo 60 posto, to nije ni blizu onakvoj katastrofi s kojom je hrvatski turizam bio suočen na početku krize. Tako se zbog globalne situacije s pandemijom koronavirusa, zdravstvene nesigurnosti i krize putovanja koja je počela od polovice ožujka 2020., domaći turistički rezultati ipak mogu smatrati uspjehom, zaključili su resorna ministrica Nikolina Brnjac i direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Pogotovo je uspješno bilo razdoblje ljetne špice u srpnju i kolovozu, kada je zabilježeno 39,8 milijuna noćenja (83,7 posto od svih ovogodišnjih noćenja) te 5,2 milijuna dolazaka (76,5 posto svih dolazaka), dok su Istarska županija te rovinjski i zadarski klaster bili perjanice ovogodišnje sezone.
Zadarski je klaster u najvećem obimu zapravo otok Vir, ovogodišnji šampion hrvatskog turizma koji je od 1. siječnja do 31. kolovoza ostvario 1,8 milijuna noćenja (uz 100 tisuća dolazaka), odnosno sjajnih 83,5 posto razine lanjskog rekordnog prometa.
Nijedna druga destinacija u Hrvatskoj nije se približila takvoj brojci, jedino su Dobrinj (674,9 tisuća noćenja) i Vodnjan (453,2 tisuće noćenja), ali s puno manjim brojkama, dosegnuli 83,4 i 80,6 posto razine prošlogodišnjih brojki. Rovinj je s 1,6 milijuna noćenja kao druga najbolja destinacija dohvatio tek 48,1 posto lanjskih brojki, Medulin s 1,3 milijuna oko 54,2 posto, Poreč s 1,2 milijuna približno 42,4 posto te Crikvenica s 1,1 milijun noćenja oko 60,3 posto lanjskih brojki.
Ovo je ujedno pet najuspješnijih ovogodišnjih destinacija, a u top 10 hrvatskog turizma još su ušli Mali Lošinj, Umag, Novalja, Zadar i Rab.
Najviše domaćih
– Pokazalo se da je virski nekretninski, ili takozvani turizam nekomercijalnog smještaja, mnogim gostima predstavljao najugodniji ili zdravstveno najsigurniji i najprihvatljiviji način odmora na Jadranu. Također je potpuno jasno kako je ne samo zbog najboljih brojki, nego prije svega zbog koncepta koji se u koronakrizi pokazao punim pogotkom, Vir jedini pravi izbor za hrvatsku destinaciju godine uoči Svjetskog dana turizma. Vir je, osim ukupnog broja turističkih noćenja ostvarenih od prvog dana siječnja do konca kolovoza (1,8 milijuna noćenja), najuspješnija domaća turistička destinacija bio i u prvoj polovici lipnja, potom u cijelom srpnju i kolovozu, kada je jedini ostvario više od 700 tisuća noćenja. Najbolji je u Hrvatskoj po turističkom prometu domaćih gostiju (nešto više od milijun noćenja) i noćenjima u nekomercijalnom smještaju (više od 1,3 milijuna). U top 10 hrvatskog turizma Vir je kao deseti ušao i u kategoriji turističkog prometa u obiteljskom smještaju (403 tisuće noćenja) te po noćenjima stranih gostiju (740 tisuća), gdje je na osmom mjestu u Hrvatskoj. Dodatno analiziranje turističke statistike izvuklo bi na površinu još nekoliko kategorija ili subkategorija u kojima prednjači otok rekorder, poput razine turističkog prometa ostvarenog ove godine u noćenjima i dolascima domaćih i stranih gostiju, ili ostvarenih noćenja u prosjeku na destinaciji (rekordnih 18 dana ili tri puta više nego u Rovinju!). No suština je ista: Vir je ove godine najuspješnija turistička destinacija, odnosno destinacija godine u Hrvatskoj – izvijestili su s otoka