Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Kaštela predložila novu varijantu trase pruge od zračne do trajektne luke

"Mi smo apsolutno za prugu, ali s trasom koja će odgovarati Kaštelima"

Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Do izgradnje pruge, Denis Ivanović predlaže privremeno rješenje da splitski metro, koji povezuje trajektnu luku i Kopilicu, ide do Kaštel Sućurca

Buduća željeznička pruga između zračne luke u Resniku i trajektne luke u Splitu najvećim će dijelom prolaziti kroz Kaštela pa ne čudi zabrinutost Gradske uprave kuda će nova trasa, koja bi godišnje trebala prevoziti milijune putnika, prolaziti.
 Netočne su tvrdnje kako Kaštela opstruiraju projekt, poručuje gradonačelnik Denis Ivanović napominjući kako je upravo on, zajedno sa splitskim gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom, inicijator ovoga opsežnog infrastrukturnog projekta koji će se financirati novcem iz europskih fondova.

Optimistični demografski pokazatelji Zasjeli na drugo mjesto po prirodnom prirastu stanovništva u Hrvatskoj

Traži se najbolja opcija

Kaštelima su ponuđene tri opcije. Sve tri predviđaju korištenje dijela postojeće pruge, a onda bi se ili od Kaštel Kambelovca ili od Kaštel Staroga, gradila nova željeznička pruga do zračne luke. Prva najjeftinija opcija, košta 300 milijuna eura, ali nije odgovarala Gradu Kaštelima. Predviđala je da novi odvojak krene iz Raduna, preko Gospe od Stomorije na zračnu luku. Gradonačelnik Denis Ivanović kaštelansko odbijanje rute predložene obrazlaže time što bi stradali građevinski objekti, a prolazilo bi se kroz polja, kao i kroz zaštićeno prasvetište Gospe od Stomorije. Kaštela su tražila da se dio pruge ukopa pod zemlju, ispod magistrale, ali to bi znatno poskupilo projekt.

Kampanja Županija Kaštela se uključila u kampanju „Obala bez opušaka“


– Tražili smo najbolju opciju, ali Ministarstvu prometa nije bilo prihvatljivo da država preuzme financiranje tog dijela troškova. Nakon toga smo predložili još jedno rješenje, od kojega smo morali odustati zbog nagiba, ali nastavili smo dalje s traženjem varijante koja će nas sve zadovoljiti i čini se da smo je pronašli. Ponudili smo novu verziju, najsličniju prvoponuđenoj, s malim izmjenama završne trase. Poslali smo prijedlog da se pruga za zračnu luku počne odvajati u Rudinama. Proveli smo istraživanja tla, ispitali smo teren i mislim da će taj naš prijedlog svima biti prihvatljiv. Riječ je o manje naseljenom prostoru, bez znatnijih poljoprivrednih površina – kaže gradonačelnik Ivanović, koji kaže kako je ovaj prijedlog kompromis i očekuje da će biti prihvaćen na zadovoljstvo svih.

Naglašava kako je Gradu Kaštelima interes da se zračna luka željeznicom spoji sa Splitom, odnosno splitskom trajektnom lukom.


Za zadovoljne turiste i domaćine Ulažu osam milijuna kuna u obalni pojas za što bolju sezonu

– Apsolutno smo za prugu, ali da trasa bude povoljna za Kaštela – zaključio je Ivanović.

Hrvatske željeznice trebaju dati privolu na novu trasu, a onda ide priprema dokumentacije kako bi se projekt financirao iz fondova EU.


Ne zna se početak radova

Ivanović naglašava kako u ovom trenutku nitko ne može reći kada će početi radovi, ali očekuje da bi za pet godina pruga trebala biti izgrađena. Do tada predlaže privremeno rješenje da splitski metro koji povezuje trajektnu luku i Kopilicu ide do Kaštel Sućurca.


– Pripremit ćemo parkiralište za autobuse koji će voziti od zračne luke do Kaštel Sućurca odakle bi putnici metroom mogli do centra Splita, odnosno trajektne luke – predlaže Ivanović.

Linija će imati, ovisno o smjeru, 29 ili 27 postaja. Predviđeno vrijeme putovanja je oko sat vremena Vozi magistralom od Zračne luke do Sukoišanske ulice Dobili novu autobusnu liniju

Rasteretio bi se ulaz u Split, raskrižje na solinskoj Širini, a metro bi konačno zaživio. Naime, ove je sezone u prosjeku vozio pola putnika po vožnji.
Međutim, riječ je o projektu od kojeg gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara ne odustaje, a punu će vrijednost dobiti povezivanjem zračne i trajektne luke. Zračna luka ove će godine imati oko 3,5 milijuna putnika, a trajektna luka lani je imala 5,5 milijuna putnika. Jedan dio njih zasigurno bi se rado jeftino i brzo željeznicom dovezao od Kaštela do Splita.