S 11,9 posto više noćenja ostvarenih u rujnu i čak 22,8 posto više turističkih noćenja u prvoj polovici listopada, na otoku Viru dva i pol mjeseca prije nego lani zabilježeno je 2,5 milijuna noćenja. Preciznije, do 15. listopada na otoku je ostvareno 2,529.616 noćenja, što je više nego u cijeloj 2018. koja je dosad bila rekordna (2,526.516).
Destinacijska elita
Kao sedma hrvatska destinacija po broju ostvarenih noćenja, prva u Zadarskoj županiji ili šesta u Hrvatskoj u rujnu, odnosno druga i četvrta tijekom srpnja i kolovoza, Vir se dodatno učvrstio među top 10 nacionalne destinacijske elite. Na otoku smatraju kako je vrijeme za korak naprijed, izvijestili su iz virske lokalne uprave.
– Vjerojatno ćemo biti među prvih pet destinacija za listopad, sa željom da trenutačno sedmo mjesto po noćenjima u Hrvatskoj zadržimo do kraja godine. Posljednjih 15 godina neprekidno pomičemo granice, u prvom redu zahvaljujući našem predanom promotivnom radu širom Europe, turističkom i komunalnom razvoju na otoku te činjenici da je Vir danas zato prepoznatljiva destinacija obiteljskog i izletničkog turizma. Već sljedeće godine želimo još više: biti broj jedan u srpnju, na kraju među pet najboljih u Hrvatskoj te ostvariti tri milijuna noćenja – kaže načelnik Općine Vir Kristijan Kapović za Virski list objašnjavajući podatke iz posezone, čiji pozitivan trend potvrđuju dolasci koji su u polovici listopada izraženi rastom od 22,9 posto. Objašnjenje je, navode s Vira, krajnje jednostavno, no vraća nas 15 godina u prošlost.
Na Viru je tada s novim načelnikom Kapovićem promovirana ideja turističkog razvoja Vira kao turističke destinacije. Nakon osnutka komunalnih poduzeća i destinacijske kompanije Vir turizam, odnosno podizanja komunalnog života otočana na višu razinu, prije osam godina usvojen je pak dokument Strategije turističkog razvoja.
– Programima, sadržajem i podizanjem kvalitete turističke usluge, taj se strateški dokument neprekidno i doslovno provodi, pa Vir praktički sam proizvodi trendove u turizmu. Najbolje je to pokazala prošlogodišnja sezona kada je otok bio na više od 20 posto rasta u noćenjima i dolascima, dok su druge elitne destinacije brojile turističke rupe usred ljetne sezone. To su zapravo generalni i strateški razlozi uspjeha Vira kao turističke destinacije, dok se oni svakodnevni (ili mjesečni) tiču percepcije otoka kao izletničke i omiljene cikloturističke destinacije, mjesta brojnih manifestacija, evenata ili uzbudljivih koncertnih događanja, a odnedavno i gastronomskih festivala. Sve te poslove odradila je općinska destinacijska kompanija Vir turizam – izvijestili su s Vira.
– Vir turizam je pionirska destinacijska menadžment kompanija, koja je prva u Hrvatskoj realizirala preuređenje povijesnog i zapuštenog svjetionika u rezidencijalnu Villu Lanternu s pet zvjezdica. Osmislili smo također brojne događaje za turiste, vikendaše i domaće ljude tijekom cijele godine, a sve smo to predstavili cijeloj Europi na sajmovima i turističkim predstavljanjima otoka – kaže za Virski list Kristina Perić, direktorica Vir turizma.
Niz manifestacija
Sve je to zasad upakirano u 60-ak godišnjih događaja kojima je zaokružen cjelogodišnji turistički program Vir 365, a čine ga nagrađeni Advent na Viru (prestižni Simply the Best), tradicijske Maškare na Viru, sezonske biciklijade od Zadra do Vira, ili posezonski sportski spektakli s udičarskim, biciklističkim, triatlonskim i jet ski natjecanjima. Nedavno održani Gastro & Wine festival, hrvatsko finale globalnih City Games te brojni manji događaji – uz sezonsko Virsko ljeto, najekskluzivnije na cijeloj obali – dodatni su šarm virske turističke godine, koja je za susjedna mjesta i cijelu Zadarsku županiju postala sinonim za uspješno destinacijsko brendiranje putem manifestacija ili evenata, zaključili su s Vira.