Odlukom o imenovanju regionalnih centara kompetencija u strukovnom obrazovanju u srpnju 2018. godine, u Hrvatskoj je imenovano 25 regionalnih centara kompetencija u pet podsektora, od čega šest u sektoru turizma i ugostiteljstva. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu iz Pule imenovana je tako Centrom kompetencija u turizmu kao jedina škola iz Istarske županije, čime je stala uz bok turističko-ugostiteljskim školama iz Zaboka, Splita, Osijeka, Opatije i Dubrovnika.
Nastava u jednoj smjeni
Time se školi otvorila mogućnost da projekte gradnje i programa budućeg Centra kandidira za fondove EU. Regionalni centri kompetencija financiraju se iz dvaju poziva različite namjene: jedan je za infrastrukturu i opremu i predstavlja „kostur“ Centra, dok je drugi, kojim se financiraju „soft“ aktivnosti, okosnica organizacije i razvoja Centra. Sredstva, u iznosu oko milijardu kuna za sve Centre kompetencije u državi, osigurana su u operativnim programima ‘Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.’ i ‘Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020’.
ŠTUT Pula, Istarska županija i Regionalni koordinator Istarske županije za EU programe i fondove zajednički su pripremili projekt „KLIK Pula - Centar za Kompetentno cjeLoživotno razvijanje Inovativnih znanja i vještina u seKtoru ugostiteljstva i turizma Pula“ te je krajem rujna prijavljen projekt gradnje Centra vrijedan 35 milijuna kuna.
Trenutačni prostorni uvjeti škole nisu zadovoljavajući, s obzirom na to da škola djeluje na dvije lokacije i nastava se održava u dvije smjene. Preseljenjem škole na lokaciju Stoja steći će se kvalitetniji uvjeti za rad. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu na lokaciji Stoja trenutačno koristi zgradu praktikuma korisne površine 694 četvorna metra i zgradu školske sportske dvorane korisne površine 2075 četvornih metara, a u zoni obuhvata smještena je još i zgrada korisne površine 600 kvadrata koja trenutačno nije u funkciji.
Na temelju utvrđenog stanja i mogućih uvjeta gradnje iz prostorno planske dokumentacije pripremljen je i izrađen idejni projekt. Projektnim rješenjem predviđa se rekonstrukcija i dogradnja postojeće zgrade koja nije u funkciji, do kad bi u funkciji trebala biti zgrada praktikuma. Školska sportska dvorana izgrađena je 2008. godine i zadovoljava potrebe škole, te nije obuhvaćena projektom.
Novim rješenjem osigurat će se prostori za smještaj pet učionica iz zajedničkog dijela programa, jedna specijalizirana učionica za strukovnu nastavu, pet praktikuma za ugostiteljska zanimanja, kabinete, ulazna sala s prostorom za više namjena, dio prostora za organizaciju i koordinaciju rada, sanitarije za nastavnike i učenike, te ostali prateći prostori.
U sklopu centra se osim učionica i praktikuma predviđa akademis za potrebe smještaja učenika, u skladu s Pravilnikom o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine ostali ugostiteljski objekti za smještaj. Projektnim rješenjem predviđena je ukupna neto površina zatvorene površine centra od 2240 kvadrata. mPredviđeno je da se nastava održava u jednoj smjeni, tako da se na lokaciji Stoja osiguraju uvjeti za održavanje nastave za zanimanja hotelijersko-turistički tehničar, kuhar, konobar, slastičar, turističko-hotelijerski komercijalist, te jezični dio nastave.
Planiranom rekonstrukcijom i dogradnjom omogućit će se bolja organizacija rada i osigurat će se potreban prostor za rad škole u jednoj smjeni, te omogućiti pristup osobama s invaliditetom i protupožarna evakuacija. Trenutačno je u tijeku priprema još jednog projekta koji će se kandidirati na poziv kroz Europski socijalni fond, a koji ima za cilj razvoj i osuvremenjivanje obrazovnih programa, jačanje kompetencija odgojno-obrazovnog osoblja te učenika i polaznika, formiranje različitih inovativnih procesa u suradnji s poslodavcima te zaposlenicima u malim i srednjim poduzećima kao i nezaposlenima.
Centar kompetencija je mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojemu se, uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja, koja obuhvaća i provedbu učenja temeljenog na radu, provodi osposobljavanje, usavršavanje i druge djelatnosti koje pridonose poboljšanju kvalitete strukovnog obrazovanja i njegove prilagodbe potrebama gospodarstva i tržišta rada.
Kvalitetno srednjoškolsko i kontinuirano strukovno obrazovanje koje će se provoditi u centrima bit će usmjereno na učenike, odrasle polaznike, studente, nastavnike i mentore kod poslodavaca, zaposlene i nezaposlene kojima će se omogućiti stjecanje kompetencija te na osobe s invaliditetom i učenike s teškoćama kojima će se uz pomoć posebno prilagođenih programa omogućiti socijalno uključivanje.
Inovativni modeli učenja
Temeljna obilježja centara kompetentnosti su inovativni modeli učenja, izvrsnost nastavnika, predavača i mentora kod poslodavaca te visokokvalitetna infrastruktura, konstruktivna i kreativna suradnja sa socijalnim partnerima, javnim sektorom te gospodarskim subjektima i drugim zainteresiranim institucijama šire zajednice.