U Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije otvoren je poziv za izradu studijske dokumentacije za projekt povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica. Za provedbu ograničenog poziva nadležno je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a prihvatljivi prijavitelj je HŽ Infrastruktura.
Za izradu studije je putem fondova EU odobrena najviša stopa sufinanciranja do 85 posto prihvatljivih troškova, odnosno 9,562.500 kuna, dok ostatak treba osigurati prijavitelj. Time su sjeverozapadne županije korak bliže dugoočekivanom projektu brze pruge od Čakovca do Zagreba, koju sanjaju generacije putnika kojima za putovanje između ta dva grada, udaljena svega stotinjak kilometara, treba više od tri sata. Ako nema kašnjenja.
Dio tradicije
– Nastavak je to uspješne prometne i kohezijske politike Međimurske i partnerskih županija, Varaždinske i Krapinsko-zagorske, u projektu povezivanja brzom prugom sjevera Hrvatske s glavnim gradom Zagrebom. Cilj je skratiti vrijeme putovanja s današnjih neprihvatljivih tri sata od Čakovca do Zagreba. Time bi se dodatno omogućio veći gospodarski razvoj, poboljšala pristupnost obrazovnom, kulturnom, sportskom i drugim područjima, povećala kvaliteta života na području prolaska pruge i omogućila veća mobilnost stanovništva sjeverne i središnje Hrvatske – kažu u Međimurskoj županiji.
Projekt je službeno započeo u prvoj polovici 2017. godine uvođenjem te pruge u strateški dokument Master plan za integrirani prijevoz putnika, u sklopu projekta razvoja integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području sjeverne Hrvatske. Nova trasa željezničke pruge Čakovec - Varaždin - Lepoglava - Zabok - Zagreb uvrštena je i u konačni tekst Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2030. godine. U prosincu 2017. u Varaždinu je potpisan Sporazum o partnerstvu između Varaždinske, Krapinsko-zagorske i Međimurske županije te HŽ Infrastrukture.
– Željeznica je dio naše tradicije. Mnogi učenici i radnici vlakom putuju u Zagreb i doista je neshvatljivo da vlaku treba više od tri sata – rekao je tada međimurski župan Matija Posavec.
Otvaranje planirano za 2021.
Inače, u Međimurju je 1860. godine otvorena prva pruga u Hrvatskoj koja je povezivala Veliku Kanižu u Mađarskoj s Pragerskim u Sloveniji. Prolazila je od Kotoribe, preko Čakovca do Macinca, u dužini od 41 kilometra.
Koliko će stajati modernizacija pruge, zasad nije poznato, no neslužbeno se barata iznosom od 400 milijuna eura. Prilikom potpisivanja sporazuma u prosincu prošle godine spomenuto je da bi pruga mogla biti otvorena 2021. godine. Uz modernizaciju postojeće pruge, sagradit će se i nova dionica.