Izbornik
Naslovnica Županije Istarska
Zavičajnom nastavom županija pridonosi očuvanju regionalnog identiteta i posebnosti Istre

Na Festivalu znanosti djeca pokazuju što znaju o zavičaju i upoznaju mjesta u Istri

Ove godine u projektu sudjeluje 25 vrtića, 45 osnovnih i 22 srednje škole
1/9
Foto: za-nas.hr
Voljeti zavičaj uči se od malih nogu. To je važno iz više razloga jer, što više volimo svoje, znat ćemo voljeti i poštovati tuđe, a samim time stvarati pozitivan odnos prema svakome, rekao je župan Flego

Projekt institucionalizacije zavičajne nastave, koji je inicirao istarski župan Valter Flego, ulazi u svoju petu godinu provođenja. Implementacija je započela 2014./2015. godine u predškolskim ustanovama, nastavljena je sljedeće godine u osnovnim školama te u 2016./2017. uvedena i u srednje škole.

Županija želi zaštititi boškarina Burger od mesa boškarina danas je tražen i u najboljim restoranima u Europi

Broj ustanova i sudionika se povećava iz godine u godinu, a ove godine u projektu sudjeluje 25 vrtića, 45 osnovnih i 22 srednje škole koje pohađaju djeca i mladi na hrvatskom i talijanskom jeziku. Time su obuhvaćene gotovo sve ustanove na području Istarske županije koje se bave odgojem i obrazovanjem mladih.

Foto: za-nas.hr

Instruktivni dani

– Riječ je o jednom od županijskih projekata koji su djeca i mladi najbrže prigrlili što mi je posebno drago. Nastao je s ciljem uvođenja zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove te osnovne i srednje škole na području Istarske županije, kao i očuvanja regionalnog identiteta i posebnosti Istre. Kroz projekt zavičajne nastave želimo razviti osjećaj pripadnosti djece i mladih zajednici kroz promatranje, učenje i otkrivanje Istre u svim njezinim specifičnostima – ističe župan Flego i dodaje:

– Voljeti zavičaj uči se od malih nogu. To je važno iz više razloga jer, što više volimo svoje, znat ćemo voljeti i poštovati tuđe, a samim time stvarati pozitivan odnos prema svakome. Uz obrazovni, to ima i odgojni karakter u stvaranju kompletne osobnosti jer se na taj način opća kultura pojedinca podiže na višu razinu – kazao je župan Flego.

U protekle četiri godine radne skupine za implementaciju zavičajnosti u kurikulume predškolskih ustanova te u osnovne i srednje škole intenzivno su radile na pripremi prijedloga projekta zavičajne nastave te koordinirale proces načina implementacije zavičajnih sadržaja u školske i predškolske kurikulume. Izrađeni su prijedlozi kurikuluma pod nazivom ISTRAživanje – istarski istraživački itinerari / ISTRIAndo – itinerari di ricerca istriani, koji su objavljeni u tiskanom obliku te su dostupni i na web-stranici www.za-nas.hr.

Foto: za-nas.hr

Osim redovitog rada radnih skupina u koje su uključeni stručnjaci – praktičari iz vrtića i škola, redovito se održavaju i instruktivni dani na kojima se raspravlja o načinu rada i prezentaciji učinjenog s obzirom na to da je cilj predstaviti dječje istraživačke radove prvenstveno lokalnoj zajednici, a nakon toga i široj publici na Festivalu zavičajnosti. Na instruktivnim danima renomirani predavači i praktičari poput dr.sc. Lidije Vujičić, dr.sc. Ivone Orlić, Ide Skoko, Marina Kranjca, Noela Šurana i Nikoline Rusac predstavljaju teme koje pomažu u daljnjem usavršavanju odgajatelja, učitelja i profesora.

Članovi radnih skupina izlažu primjere dobre prakse te se dogovaraju teme i daljnji rad. Posebno smo zadovoljni, ističe župan Flego, što je 2018. godine održan i međužupanijski stručni skup „Očuvanje istarskog zavičajnog identiteta i tradicijske kulture u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja“, pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje te je dogovorena daljnja suradnja.

Foto: za-nas.hr

Brojna prijateljstva

Najvidljiviji dio projekta su Festivali zavičajnosti zamišljeni kao središnja mjesta izmjena iskustava i predstavljanja primjera dobre prakse te ujedno i upoznavanja mjesta u Istri pa se domaćini izmjenjuju iz godine u godinu.

– Naša je mala karavana posjetila Pulu, Labin, Pazin, Buzet, Buje, Medulin, a ove će nam godine domaćini biti Poreč, Umag i Pula. Za mlade sudionike projekata i, možemo reći, mlade istraživače ova su iskustva, prema njihovim riječima, vrlo dragocjena jer, osim učenja, rađaju se i mnoga prijateljstva. Projekti koji djeca i mladi pripremaju tijekom cijele školske godine kada istražuju u muzejima i arhivima, intervjuiraju svjedoke događaja, čitaju i pišu te se pripremaju za predstavljanje učinjenog svojim kolegama, rodbini ili stanovnicima svoga mjesta vrlo su raznoliki, tematski i sadržajno, ali je svima zajednička velika kreativnost – istaknuo je važnost ovog projekta istarski župan Valter Flego.

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Klupe su postavljene uz šetnicu plaže Badel Priče s fažanske rive Pet klupa u čast velikog maestra pula Konferencija projekta Life Sec Adapt