Karlovačka gradska uprava poseban je naglasak stavila na efikasnost izdavanja građevinskih dozvola, ulažu se znatni napori kako bi se investitorima u što kraćem roku mogao izdati dokument koji će mu omogućiti daljnja ulaganja. Stoga je i gradski odjel koji se bavi izdavanjem akata vezanih uz gradnju ustrojen tako da se svake godine bilježe sve bolji rezultati u radu. Uvođenje sustava e-dozvola na tom je tragu.
Za legalizaciju 1500 predmeta
Osim podrške Odjela, zanimljiva je i činjenica da raste i broj zahtjeva za izdavanjem dozvola.
Samo u protekloj godini u Gradu Karlovcu izdane su 104 građevinske dozvole, 10 lokacijskih, 40 uporabnih dozvola za koje je proveden tehnički pregled i 265 posebnih uporabnih dozvola za koje nije potrebno provoditi tehnički pregled.
Tijekom godina raste broj provedenih postupaka i izdanih dokumenata po djelatniku; pa sada godišnje djelatnik riješi u prosjeku 356 predmeta.
Prema podacima iz e-pisarnice, u 2019. godini zaprimljeno je 750 neupravnih i 679 upravnih predmeta, a u svega mjesec dana ove godine Odjel je zaprimio 130 zahtjeva.
– Kada je legalizacija u pitanju, od 2011.do 2019. godine podneseno je ukupno 7843 zahtjeva. Od toga je 2516 zahtjeva poslano u Agenciju koja je riješila 1690 predmeta, a s prestankom rada Agencije od početka srpnja prošle godin, preostali predmeti vraćeni su u Odjel. Na tim poslovima radi jedna osoba, te uz dobru suradnju sa podnositeljima zahtjeva kao i projektantima i ove zahtjeve rješavamo relativno brzo, tako da trenutno imamo za riješiti još oko 1500 predmeta. Svi navedeni podaci ukazuju na to da se brzina rješavanja predmeta unutar Upravnog odjela povećala za gotovo duplo što je uistinu vrijedan rezultat.
Uz to, Upravni je odjel pružao podršku mnogobrojnim investitorima i prije samog podnošenja zahtjeva za postupke unutar nadležnosti Odjela sugerirajući moguće varijante rješenja te pripremao investitore i projektante za što bržu pripremu dokumentacije za postupke koji slijede – kazala je Vesna Ribar, pročelnica Upravnog odjela za poslove provedbe dokumenata prostornog uređenja.
Iz Grada poručuju da su na raspolaganju svim investitorima koji podnesu zahtjev u odjel putem e-dozvole, kako operativno s projektantima, tako i sugerirajući rješenja vezano za prostorne planove. Trenutačno je zadatak Odjela, dodaju, pomoć svim privatnim investitorima pri realizaciji projekata od praćenja dokumentacije do što bezbolnijeg dobivanja dozvole, rješavajući probleme u hodu i pravodobno. To uspijevaju, kažu u Odjelu, uz veliku pomoć nadležnog ministarstva i stručnih službi, s obzirom na to da sustav još uvijek nije u potpunosti zaživio.
– Brže izdavanje građevinskih dozvola i sustav e-dozvola potiču investiciju. Tako od devetog mjeseca 2019. godine u Gradu pratimo 22 privatne investicije iz područja stanogradnje, dogradnje poslovnih objekata, energetske obnove, gradnje ili dogradnje proizvodnih pogona i slične projekte. Uz investitore kao što su Lidl, KIM, Heineken Hrvatska, PPK, Hrvatske šume, ODETA, HS Produkt, AB gradnja, FRAK, Drvotrgovina Mikša,Tiskara Ivan, LIM Gradnja, HEP, Vodovod i kanalizacija, Inkasator koji kontinuirano grade i ulažu, posebno su nam važne i investicije koje podržavamo i očekujemo da će uz našu pomoć pokrenuti postupke i dobivanjem akata za građenje doprinijeti gospodarskom razvoju našeg Grada – dodala je pročelnica Vesna Ribar.
Zajedničkim snagama
Iz Grada poručuju da stalno potiču investitore i projektante da im se za vrijeme razrade ideje jave što prije, kako bi zajedničkim snagama definirali sve elemente koji su im potrebni za završetak izdavanja akata za gradnju.
– Vjerujem da će pravi pozitivni rezultati sustava e-dozvola biti vidljivi tijekom godina koje dolaze, kada ovaj sustav u potpunosti zaživi i kada svi dionici sustava svladaju sve tehnike. Na Odjelu će tada biti puno manji pritisak i moći ćemo opravdati tezu da se dozvola može dobiti za 30 dana – kaže pročelnica Ribar.