Potpisan je ugovor o izradi Masterplana prometnog sustava Bjelovarsko-bilogorske županije, plan je to koji treba utvrditi sve strateške prometne pravce na području županije te unaprijediti prometni sustav. Ukupna vrijednost projekta je 6,803.383,8 kuna.
Iz EU stiže 5,7 milijuna kuna
Nakon postupka javne nabave posao izrade projekta dobila je tvrtka Mobilita Evolva Zagreb, a ugovor o izradi Masterplana ovih su dana potpisali bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs i direktorica tvrtke Mobilita Evolva Una Vidović.
Izrada projekta vrijedna je 3,291.250 kuna. Županiji je odobren maksimalan iznos bespovratnih sredstava od 85 posto vrijednosti projekta, točnije 5,782.876,23 kune. Preostali iznos sufinancirat će BBŽ.
Temeljni cilj Masterplana postizanje je učinkovitog i održivog prometnog sustava u skladu s potrebama gospodarstva i stanovnika na prostoru županije. Također, Masterplan prometnog sustava BBŽ-a predstavljat će temeljni dokument kao osnovu za apliciranje na natječaje na fondove EU. Naime, prometna povezanost od ključne je važnosti za održivi gospodarski razvoj i omogućavanje bolje mobilnosti u županiji koja bilježi dobre gospodarske rezultate, ulaže u razvoj sustava obrazovanja i želi biti županija u kojoj mjesto stanovanja nije ograničavajući čimbenik.
Razvojem prometne infrastrukture omogućava se lakši pristup ekonomskim, zdravstvenim, turističkim i ostalim sadržajima. Korist će imati svi stanovnici županije kojima će se riješiti problemi vezani uz nedostupnost, dužinu, troškove i sigurnost putovanja.
Bez brze ceste ili autoputa
Županiji je bitno da izlazi iz prometne izoliranosti, a to je započelo gradnjom pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec, a od izuzetne važnosti je i nastavak gradnje brze ceste prema Bjelovaru.
– Postoje izvjesni problemi vezani uz prometnu izoliranost naše županije. Tek smo pred provođenjem u djelo poboljšanja željezničke infrastrukture gradnjom pruge Sveti Ivan Žabno-Gradec. Pred nama je i pitanje rješavanja prometnica prema Zagrebu.
Mi smo jedna od dvije županije koja još nema ni metra brze ceste ili autoputa. To je problem za stanovništvo, ali i za gospodarstvo. Jer kad je riječ o greenfield investicijama, Agencija za konkurentnost u Vladi uvijek naglašava da ih se najprije pita imamo li brze prometnice te koliko je poslovna zona udaljena od brze prometnice, kako bi se mogao osigurati transport svega što je potrebno za rad i završnih proizvoda. To je problem koji još nije riješen. Nadamo se da će se u dogledno vrijeme to dogoditi i da ćemo dobiti brzu prometnicu do Bjelovara, ali i da će se ona nastaviti do Virovitice – istaknuo je župan Bajs.