Među 10.000 izlagača iz cijelog svijeta na vodećem europskom turističkom sajmu ITB u Berlinu predstavila se i Slavonija. Osim na ITB-u, koji će i ovoga vikenda posjetiti gotovo 200.000 ljudi, Hrvatska turistička zajednica omogućila je, u suradnji s Veleposlanstvom RH u Berlinu, predstavljanje turističkih potencijala Osječko-baranjske županije i u Predstavništvu Baden-Wurttemberga. U impozantnom prostoru pokrajinske Vlade, Dunavskom salonu, predstavljalo se 14 podunavskih zemalja, a ova je županija, kao partner Dunavskog salona, potencijale Slavonije, Baranje i Srijema prezentirala filmom, pjesmom te etno i gastro ponudom.
- Istok Hrvatske na njemačkom tržištu postaje poželjna destinacija, i na tome radimo proteklih godinu, dvije. Turizam više nije more i sunce. Dunav se nameće kao izvrsna turistička okosnica oko koje se razvila izuzetno kvalitetna etno i gastro ponuda. Vinogradi, biciklističke rute, putovanja kruzerima samo su neke od mogućnosti koje Dunav nudi, a poseban doživljaj pružaju plaže s nepreglednim sprudovima okružene netaknutom prirodom - rekao je župan Ivan Anušić prilikom predstavljanja.
- Iako je naš imperativ i dalje na hrvatskom turistu, Njemačka je također tržište koje nama treba. Osim toga, ovo je izvrsna prilika da od kolega iz drugih zemalja koje su u turističkom smislu ispred nas, nešto i naučimo te da razmijenimo iskustva – izjavila je Tatjana Roth, pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam Osječko-baranjske županije.
Slavoniju kao kontinentalnu destinaciju, prema riječima direktora HTZ-a Kristijana Staničića, HTZ, ali i Vlada RH gledaju kao neotkriveni turistički biser. Upravo zato i najavljuju dodatna ulaganja u infrastrukturu koja će istoku Hrvatske omogućiti bolju prometnu povezanost.
- U stalnom smo kontaktu sa Zračnom lukom Osijek gdje za sad imamo suradnju s Wizzairom, vjerujem da ćemo intenzivirati suradnju i s ostalim avio prijevoznicima i tour operatorima s obzirom na Slavoniju i kontinentalni dio Hrvatske koji se u turističkom smislu diže u posljednje vrijeme – rekao je Staničić.
O prepoznatljivosti Slavonije govori i najveći bavarski tour operator, vlasnik tvrtke I.D. Riva Tours Selimir Ognjenović koji je među prvima svojim klijentima ponudio Slavoniju kao turističku destinaciju.
- Pitali su me iz Dubrovnika zašto se toliko vidi Slavonija, možemo li malo i o obali razgovarati. Sad kad nas turistički sektor svijeta optužuje da smo u nekim segmentima turizma osobito na obali, pretrpani, Slavonija pokazuje inovativnost, pokazuje turističku snagu i mislim da je to odlično za čitavu Hrvatsku. Prošle smo godine imali 890 ljudi koji su iz Munchena preko naše agencije isključivo turistički posjetili Slavoniju. Možda to nije puno u odnosu na milijunske brojke u turizmu, ali ja uvijek ponavljam kako se prema svakom gostu treba ponašati kao da je jedini, jer dok ne dođe prvi i drugi, neće doći ni treći pa onda i milijunti putnik odnosno turist u Hrvatsku. Svi su oni ambasadori kontinentalnog turizma jer kad su se vratili u Njemačku svi su od reda rekli da ponovo žele posjetiti Slavoniju i slavonsku priču prenose u svom okruženju. Jako često mi kažu da je u Slavoniji tako lijepo kao što je bilo u Bavarskoj prije dvadeset godina. To je ono što Slavoniju čini jedinstvenom – kazao je Ognjenović.