Izbornik
Naslovnica Županije Zadarska
Nakon lanjska 2,3 milijuna noćenja, Vir u iščekivanju gostiju

Očekuje se još jedna dobra turistička sezona na otoku koji je destinacija nekretninskog turizma

Foto: Vir
Vir je i ove godine u siječnju bez organiziranih događaja bio na 87% od lanjskih brojki

Destinacijska menadžment kompanija Vir turizam dobila je početkom ožujka sigurnosnu oznaku Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (WTTC) Safe travels te nacionalnu oznaku Safe stay in Croatia, što je za ovo općinsko poduzeće prvi korak u pripremi nadolazeće sezone. Lani je otok Vir bio šampion hrvatskog turizma s 2,3 milijuna noćenja, više od 100 tisuća turističkih dolazaka i 87 posto ostvarenih rekordnih brojki iz 2019. godine, a na otoku očekuju da bi ova sezona mogla biti još bolja, izvijestili su iz virske lokalne uprave.

POTPISIVANJE Sporazum o financiranju HGSS-a

Dašak optimizma u veljači

– Očekujemo dobru sezonu, ali smo svjesni kako će ona ovisiti o situaciji u svijetu te mogućnostima putovanja. Zbog krize uzrokovane koronavirusom nismo se pojavili na našim emitivnim tržištima na kojima smo prisutni više od deset godina, pa čekamo što će se događati na proljeće – kaže direktor virske Turističke zajednice Srđan Liverić, uz napomenu da je Vir u prvom redu destinacija nekretninskog turizma.

To znači da je gotovo polovica od svih objekata na otoku, a ima ih više od deset tisuća, u rukama stranih državljana koji iz godine u godinu borave na Viru. Zahvaljujući dobroj usmenoj predaji i osjećaju sigurnosti, stranci na Vir dovode i svoju širu obitelj, prijatelje ili poznanike.

– Strani vlasnici obiteljskih kuća i vila na Viru naši su stalni gosti te velika prednost u odnosu na destinacije koje nemaju razvijen nekretninski turizam. Naša je prednost i činjenica da nismo destinacija koja se temelji na gostima koji putuju avionom ili dolaze kruzerima. Vir je destinacija koja je dostupna za svega nekoliko sati vožnje automobilom – objašnjava direktor Liverić.

PO PRVI PUT Uskrsnice za umirovljenike

Drugo, Vir je specifičan i kao vikendaška destinacija, jer drugu polovicu objekata posjeduju domaći turisti koji na otok također dolaze od siječnja do prosinca. Pokazuju to i brojke iz 2020. kada je na otoku ostvareno više od 2,3 milijuna noćenja, što znači da je desetljeće intenzivnog i dosljednog rada na destinacijskom pozicioniranju donijelo rezultate, bez obzira na događaje ili izvanredne okolnosti kakve su vladale proteklih godinu dana. Vir je tako i ove godine u siječnju bez organiziranih događaja bio na 87 posto od lanjskih brojki, s rastom noćenja domaćih gostiju od čak 135 posto, a gotovo iste brojke rasta noćenja u veljači su imali Mađari (133 posto). Ovi podaci najbolje ilustriraju i potvrđuju tezu o Viru kao neprikosnovenoj domaćoj nekretninskoj i cjelogodišnjoj destinaciji. Komercijalna noćenja, jasno, bila su u siječnju tek na nekih 50 posto u odnosu na lanjske rezultate, no riječ je očekivanom padu koji se prelio iz 2020. koju je obilježila kriza uzrokovana koronavirusom.

Veljača je ipak ponudila dašak optimizma s ukupnih 16 posto rasta komercijalnih noćenja u odnosu na prošlogodišnje brojke, najviše zahvaljujući Mađarima s rastom od 133 posto i državljanima Bosne i Hercegovine koji su zabilježili rast od 123 posto. Nekomercijalni smještaj je na 96,5 posto rezultata u siječnju i nešto slabiji u veljači s 63,7 posto od lanjskih brojki, izvijestili su s Vira.

Podrška iznajmljivačima

– Postoji interes, ali zbog opreza i nemogućnosti predviđanja daljnje situacije s koronom, još nema većeg broja rezervacija. Svi čekaju travanj, svibanj i lipanj kako bi vidjeli što će se događati. S druge strane, Villa Lanterna već sada ima šezdesetak dana popunjenosti u srpnju, kolovozu i rujnu – ističe voditelj Turističke agencije Vir turizam Mate Čulina. Prvi virski rezidencijalni objekt s pet zvjezdica i lani je imao odličan rezultat s više od 100 dana popunjenosti, iako je Villa Lanterna tek od druge polovice lipnja počela s ozbiljnim radom, a sličan su rezultat ostvarili i drugi luksuzni smještajni objekti.

Ivan Bosančić građanima podnio izvješće o radu U četiri godine u Vinkovcima ugovoreno projekata u vrijednosti 1,47 milijardi kuna

U tom kontekstu Turistička agencija Vir turizam predstavila je na svojim redizajniranim mrežnim stranicama virske turističke objekte i smještajne jedinice, što je s obzirom na razgranatost partnerskih veza ove agencije, izravna i jaka podrška virskim iznajmljivačima.