Između Svetog Ivana Žabna i Gradeca prošli je tjedan u promet puštena nova pruga. Posebnost je u tome što je to prva pruga sagrađena u Hrvatskoj nakon 52 godine. Putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba odsad je kraće 50 minuta i traje sat vremena.
Projekt vrijedan 258 mil. kn
Nova željeznička pruga predviđena je za lokalni prijevoz, ima svrhu približiti Grad Bjelovar i bjelovarsku regiju Gradu Zagrebu te bolje povezati Bjelovarsko-bilogorsku, Koprivničko-križevačku i Zagrebačku županiju. Svečanosti otvorenja nazočili su predsjednik Sabora Gordan Jandroković, predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić, predsjednik Županijske skupštine Mato Čičak, načelnica općine Gradec i mnogi drugi.
– Nakon velikih investicija u ceste, zračne luke i pomorsku infrastrukturu, u desetljeću pred nama vrijeme je za jačanje željezničke infrastrukture – poručio je premijer Plenković, dok je ministar Butković objasnio da se trenutačno u Hrvatske željeznice ulaže oko 1,2 milijarde eura.
HŽ Infrastruktura u gradnju nove pruge uložila je, inače, 258 milijuna kuna, a projekt je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda.
Osim gradnje jednokolosiječne, neelektrificirane pruge, projekt je uključivao i gradnju po tri nadvožnjaka i podvožnjaka te jednog mosta. Rekonstruirano je i 1,3 kilometra državnih, lokalnih i županijskih cesta, a sagrađeno je i oko devet kilometara novih spojnih i obilaznih cesta te poljskih i šumskih putova. Sagrađena su i tri željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima za osobna vozila i bicikle – Lubena, Remetinec Križevački i Haganj, a napravljena je i rekonstrukcija stajališne zgrade u Gradecu te postojećeg željezničkog kolodvora Sveti Ivan Žabno, gdje je izgrađena i nova kolodvorska zgrada s parkiralištima za osobna vozila i bicikle.
Brzina od 120 km/h
– Od 12,2 kilometra nove pruge gotovo 7,7 prolazi kroz Zagrebačku županiju – rekao je župan Stjepan Kožić i usput naglasio da je izrazito bitno revitalizirati željeznički promet koji, osim što je jeftiniji od cestovnog, ne stvara velike prometne gužve i daleko manje zagađuje okoliš. Radovi na gradnji pruge počeli su, inače, u rujnu 2017. godine, a rok za izgradnju probijen je zbog otkrića arheoloških nalazišta. Pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno projektirana je za brzinu od 120 kilometara na sat.