Otvorenjem velikog međunarodnog turističkog sajma World Travel Market (WTM) u Londonu, početkom studenoga službeno su počele promotivne aktivnosti i predstavljanje Hrvatske na sajmovima za 2020. turističku godinu. Kako je dio te priče i otok Vir, na čuvenom londonskom turističkom sajmu u sklopu hrvatske turističke ponude i štanda Zadar region, turizam i ljepote otoka predstavili su direktor virske Turističke zajednice Srđan Liverić i voditelj Turističke agencije Vir turizam Mate Čulina, izvijestili su iz virske lokalne uprave.
– Ostvarili smo kontakte s velikim turoperatorima i drugim predstavnicima turističke djelatnosti u Londonu, uz dobro predstavljanje našeg otoka. Naša su iskustva s ovako važnih sajmova uvijek pozitivna – prenio je Čulina Virskom listu aktivnosti virske agencije sa sajma u britanskoj metropoli. Prethodno su, navodi se, voditelj Čulina i direktor Liverić sudjelovali na radionici Hrvatske turističke zajednice Sell Croatia u Budimpešti u društvu direktorice budimpeštanskog ureda HTZ-a Ivane Herceg.
– Iako su mađarski turisti ove turističke sezone na Viru među tri najuspješnije nacije po turističkom prometu izraženom noćenjima (167.892), a po dolascima uvjerljivo najbolji (22.098), njihove su trenutačne brojke ispod razine prošlogodišnje rekordne statistike, i to za 6,1 posto u dolascima te 8,3 posto u noćenjima – ističu s Vira.
– Mađari su prošle godine bili veliki hit na našem turističkom tržištu, ali ove su godine u nešto manjem broju ostvarili dolaske i noćenja. Zato smo na radionici HTZ-a posebnu pažnju posvetili našim starim i novim mađarskim partnerima. Potencijal daljnjeg razvoja na mađarskom tržištu svakako postoji – kaže Liverić.
Isti je posao odrađen i na radionici u Pragu, gdje su Virani bili u društvu hrvatske veleposlanice Ljiljane Pancirov i direktora HTZ-ova ureda za Češku i Slovačku Dubravka Miholića. Brojke su u slučaju čeških i pogotovo slovačkih gostiju u stalnom rastu, što su primijetili veleposlanica Pancirov i direktor Miholić. Slovaci i Česi su po turističkim dolascima i noćenjima četvrto i peto virsko emitivno tržište, uz činjenicu da su Slovaci ovogodišnji rekorderi po rastu turističkih dolazaka (8,8 posto) i noćenja (9,3 posto). Vir je pored toga slovačkim turistima treća najdraža destinacija u Hrvatskoj, nakon Vodica i Crikvenice.