Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Županiji najveća nagrada struke za odnose s javnošću u lokalnoj i regionalnoj samoupravi

‘Pomorsko je dobro’ dobilo Grand Prix Hrvatske udruge za odnose s javnošću

1/2
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
Za uspjeh projekta “Pomorsko je dobro” zaslužni su Marija Hauptman, Stipe Čogelja, Davor Pavić, Tomislav Zović, Matea Dorčić

Projekt “Pomorsko je dobro” Splitsko-dalmatinske županije dobitnik je ovogodišnje nagrade Grand Prix 2020. u kategoriji odnosa s javnošću u regionalnoj i lokalnoj samoupravi koju svake godine dodjeljuje Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ). Riječ je o najprestižnijoj nagradi za odnose s javnošću u Republici Hrvatskoj pa ne čudi veliko zadovoljstvo priznanjem u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Ovu smo školu izabrali jer velik broj učenica iz Sinja putuje na nastavu u Medicinsku školu u Split, obrazložio je Đonlić U Sinju se otvara jedan razred medicinskih sestara, odnosno tehničara

Prijava devastacije

– Jako smo ponosni na ovaj Grand Prix s obzirom na to da je riječ o najvišem priznanju struke za kvalitetnu komunikaciju. I prošle godine bili smo u finalu s projektom Sredstva su namijenjena tebi. Imamo još niz projekata koji su također izvrsno komunikacijski obrađeni, sjetimo se samo ICT Županija, Edit i dr. Cilj nam je s točnom i pravodobnom informacijom doći do svakog stanovnika naše županije, ali i omogućiti dvosmjernu komunikaciju s našim građanima, koja je iznimno važna kako bi ljudi bili zadovoljni funkcioniranjem lokalne uprave i samouprave. Moram istaknuti da župan Blaženko Boban od početka potiče takvu vrstu rada kako bi projekte koje provodimo približio svakom stanovniku Splitsko-dalmatinske županije, a osobito onima u najzabačenijim krajevima – kaže mr.sc. Davor Pavić, pročelnik Kabineta župana.

Osim što je izvrsno komunikacijski obrađen, “Pomorsko je dobro” inovativan je i u Hrvatskoj jedinstven projekt koji provodi županijski Upravni odjel za turizam i pomorstvo s ciljem potpuno transparentnog, odgovornog i učinkovitog upravljanja pomorskim dobrom, podrške jedinicama lokalne samouprave i uvođenja reda nad tim vrijednim resursom, kao i njegove zaštite i očuvanja. Nositelj projekta je Upravni odbor za pomorstvo i turizam na čelu s pročelnikom Stipom Čogeljom, dok je voditeljica projekta Matea Dorčić uz stručnu suradnju Marije Tine Hauptmann (Arhidom) i Tomislava Zovića (Klikeri).  

Foto: Splitsko-dalmatinska županija

Komunikacijska strategija projekta “Pomorsko je dobro” obuhvaća aktivnosti na edukaciji i informiranju zainteresirane i stručne javnosti kao i poticanje građanskog aktivizma kroz osobni angažman ili nevladine udruge civilnog društva za prijavu devastacija i sprečavanje korištenja pomorskog dobra bez pravne osnove.

u području konzervacije Hvarsko kazalište i Arsenal dobitnik Nagrade europske baštine

Realizacija je započela u veljači 2019. godine osnivanjem web-portala https://www.pomorskodobro.dalmacija.hr. Na ovom portalu je prvi digitalni registar koncesija i koncesijskih odobrenja koji građani mogu istraživati, a isto tako vrlo jednostavno u nekoliko klikova mogu se prijaviti sumnje na devastaciju i kršenje zakona. Građani se senzibiliziraju za očuvanje pomorskog dobra i potiču na prijavu devastacije, zagađenja ili bilo kakvog protupravnog ponašanja, jednostavnim slanjem fotografije putem aplikacije, nakon čega se o situaciji na terenu informiraju nadležne institucije. Projekt je polučio izvrsne rezultate zahvaljujući zajedničkoj komunikaciji i suradnji s građanima, državnom upravom i tijelima lokalne samouprave.

Sve na jednom mjestu

– Strukovna nagrada posebno nas veseli i čini ponosnima, ali još i više to što su građani prihvatili i prepoznali naš projekt. Prije no što smo krenuli u projekt “Pomorsko je dobro” i pokrenuli portal, imali smo 40 prijava građana godišnje devastacije pomorskog dobra, a prošle godine broj je zbog portala narastao na 310. Napominjem da je cilj s portalom bio prije svega građane  educirati o pomorskom dobru, što je to pomorsko dobro, zašto je važno i kako ga očuvati, a poslije ih motivirati da i oni djeluju u cilju njegova očuvanja. Naš digitalni registar koncesija i koncesijskih odobrenja s 1400 mikrolokacija u godinu dana pretražilo je 25.000 osoba. Osim registra koji mogu pretražiti, građani putem portala mogu prijaviti i devastacije. Ideja je bila omogućiti građanima jednostavnu prijavu devastacija obale na jednom mjestu,  jer inspekcijsku nadležnost nad pomorskim dobrom obavlja više inspekcija i ministarstava. Prije građani nisu znali kome prijaviti devastaciju pa su lutali od institucije do institucije, a sada imaju jedinstveno mjesto za prijavu. Uz sve navedeno, na portalu objavljujemo i praksu sudova i mišljenja nadležnih instutucija poput ministarstva a i državnog odvjetništva. Na portalu se objavljuju i svi natječaji za koncesije i koncesijska odobrenja, što omogućuje i dodatnu vidljivost za sve zainteresirane – kaže Stipe Čogelja.

Županija predložila program potpora za ublažavanje krize Novčana pomoć građanima koji su dobili otkaz, odgode ovrha, a za gospodarstvo i OPG-ove čak 16 mjera

Napominje da Splitsko-dalmatinska županija nema ovlasti inspekcije, ali je objedinila prijave inspekcije, carini, poreznoj upravi, policiji i drugim institucijama na jednom mjestu.

– Pomogli su nam mediji koji su se uključili, i prepoznali projekt, svaka devastacija koja bi izašla u medijima potaknula je poslije toga povećan broj prijava građana. Ovaj projekt izvrstan je primjer suradnje institucije, u ovom slučaju Županije sa svojim građanima – poručila je Marija Tina Hauptman, stručna suradnica na projektu.