Izbornik
Naslovnica Županije Zadarska
Otok rekorder

Prvi turistički milijun u Hrvatskoj ostvario je otok Vir

1/3
Foto: Općina Vir
Vir je do kraja srpnja bio apsolutno najbolja hrvatska turistička destinacija s najviše ostvarenih noćenja u srpnju, potom najviše ostvarenih noćenja od 1. siječnja do 30. srpnja

- Prvi put otkad se prati statistika ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te nautičkom prometu, otok Vir apsolutni je turistički šampion u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu sezone. Vir je, prema sustavu eVisitor, 30. srpnja postao prva turistička destinacija u Hrvatskoj koja je ostvarila milijun noćenja, ali je hrvatski otok rekorder pored toga bio uvjerljivo najbolji po noćenjima za cijeli srpanj (712,8 tisuća) te istovremeno najbolji od 1. siječnja do 31. srpnja (1,024.321 noćenje). Drugoplasirani Rovinj imao je do kraja srpnja 942,2 tisuće ostvarenih noćenja, trećeplasirani Medulin 754,5 tisuća, četvrti Mali Lošinj 671,3 itd. Posljednji koji se smjestio u top 10 hrvatskih turističkih destinacija bio je Zagreb s 462,5 tisuća noćenja od početka godine, što je 2,2 puta manje od trenutačnog hrvatskog lidera, a još su više zaostali Šibenik, Split ili Dubrovnik koji nisu dosegnuli 400 tisuća. Vrhunski turistički rezultat Vira u okolnostima krize uzrokovane koronavirusom zapravo nije neočekivana priča - izvjestili su iz virske lokalne uprave.

Mandir (lijevo), Vučetić, Olić i Crnković (desno) iz klape Puntadura OSVOJILI ŠESTO MJESTO Virska klapa Puntadura na legendarnom omiškom festivalu

- To je rezultat naše prepoznatljive virske priče i nekretninskog turizma kojega su ranije mnogi podcjenjivali, jer u suštini nisu razumjeli o čemu se radi. U slučaju otoka Vira nije riječ o nekretninama koje su u isključivom vlasništvu hrvatskih državljana, već o nekretninama koje su u rukama stranaca - ističe načelnik Općine Vir Kristijan Kapović kako je otok zahvaljujući toj činjenici dobio stalne goste iz inozemstva i vrhunsku preporuku kao obiteljska destinacija.

- Stranci koji posjeduju kuće za odmor na Viru najčešće za sobom dovode svoju rodbinu, prijatelje i poznanike. Oni su najbolji mogući marketing za otok, a istovremeno se mnogi od njih bave turističkim poslovima na Viru - dodaje načelnik Kapović. 

- Na tu činjenicu ukazuje jedan podatak: od oko 2000 individualnih ili profesionalnih iznajmljivača na Viru, a riječ je o brojci koja se svakodnevno povećava i koja je dodatno veća za broj tvrtki u turističkom biznisu, njih gotovo 50 posto su strani državljani. Oni praktički stalno dolaze na otok te istovremeno dovode nove goste, a mnogi od tih stranih državljana veći dio godine provode na Viru. Sve je zapravo posljednjih 15-ak godina vodilo u tom smjeru: neprekidno povećanje noćenja i dolazaka domaćih i stranih gostiju iz godine u godinu, plasman Vira u hrvatskih top 10 destinacija i četiri godine uzastopno zadržavanje u turističkoj eliti te, napokon, preuzimanje liderske uloge u turizmu u okolnostima koje su samo djelomično ili površinski rezultat krize s koronavirusom. Podupire to činjenica kako je Vir i ranije tijekom srpnja bio jedna od dvije najbolje destinacije u Hrvatskoj, pa je virska priča u suštini najvećim dijelom bila i ostala rezultat sveprisutne marketinške kampanje diljem Europe, ciljano brendiranje destinacije na strateškim ili emitivnim tržištima te izravno hvatanje u koštac sa sivom turističkom zonom. To je bila, smatra virski načelnik, kisela jabuka koju nitko u Hrvatskoj nije htio - izvjestili su s Vira.

- Nitko se nije htio zamjerati ljudima, odnosno potencijalnim biračima, te tako sebi stvarati neprilike. S druge strane, mi smo na Viru u neprekidnoj borbi sa sivom turističkom zonom već punih 15 godina. Ta borba nije ugodna, ali smo zato na minimum smanjili rad na crno i sivu turističku zonu. Zato smo se u ovoj krizi pokazali kao najtvrđi orah - kaže Kapović. 

Akcija Udruge dragovoljnih darivatelja krvi Vir i grupe Srce zadarsko Pružili ruku pomoći samohranoj majci i osigurali im ljetovanje

- Potvrđuje to 36,5 tisuća turističkih dolazaka stranih gostiju i 25,7 tisuća dolazaka Hrvata na otok Vir od početka godine do kraja srpnja, odnosno oko 59 posto dolazaka stranaca i 41 posto domaćih turista. Kako se gosti iz inozemstva kraće zadržavaju, njihova brojka noćenja iznosi nešto više od 400 tisuća (prosjek 11,3 noćenja), a domaćih turista više od 600 tisuća (prosjek 24 noćenja). Ako gledamo turistički promet izražen noćenjima i dolascima samo jezikom brojki u komercijalnom smještaju, njega čini 46,1 posto od ukupnog broja dolazaka (78,7 posto stranaca) te 20,5 posto od svih ovogodišnjih noćenja (81,1 posto stranci). Vir je dakle u pravom smislu riječi obiteljska destinacija, a ako govorimo o turističkim dolascima, pa čak i ove sezone koju je obilježila koronakriza, prije svega destinacija stranog gosta - istakli su iz virske lokalne uprave. 

Vir predvodi turističku elitu

Od 1. siječnja ove godine do kraja srpnja Vir je zabilježio 1.024.231 ostvarenih noćenja, dok drugoplasirani Rovinj u istom razdoblju ima oko 942,2 tisuća noćenja. Treći je Medulin (754,5 tisuća), četvrti Mali Lošinj (671,3), peti Poreč (658,6), šesti Umag (635,3), sedma Novalja (619,6) i osma Crikvenica (610,8), a to su ujedno jedine destinacije s više od pola milijuna noćenja. Deveti Krk (463,1 tisuća) i deseti Zagreb (462,5) imaju čak 2,2 puta manje noćenja od lidera Vira. 

Uvjerljivo najbolji u srpnju

Osim od početka godine do kraja srpnja, Vir je najbolja turistička destinacija i po noćenjima u srpnju. Hrvatski otok rekorder ostvario je najviše (712,8 tisuća), potom slijede Rovinj (619,9), Medulin (554,8), Novalja (487,9), Mali Lošinj (475,5), Crikvenica (468,2), Poreč (459,6), Umag (455,8), Rab (341,9) i Krk (333,2). Vir je po turističkim dolascima u srpnju također visoko, na 13. mjestu s 41,8 tisuća dolazaka stranih i domaćih gostiju, dok je od početka godine na 16. mjestu (61,8 tisuća), što je najbolji plasman Vira ikad u ovoj kategoriji praćenja turističkog prometa.