Šibensko-kninsku županiju u prvih su osam mjeseci posjetila 952.282 gosta koja su ostvarila 6,221.851 noćenje, što je povećanje od 3,7% broja gostiju te 1% noćenja. Istakli su odlične turističke brojke iz Šibensko-kninske županije te dodali da porast bilježe sve vrste objekata, osobito hoteli i kampovi te objekti na seoskim domaćinstvima.
Nisu dovoljni sunce i more
– Privatni je smještaj na prošlogodišnjoj razini, što je posljedica povećanja kapaciteta u tom sektoru. Jako smo zadovoljni rezultatima turističkog prometa u sezoni, a osobito nas veseli činjenica da smo sustavnim radom na unapređenju kvalitete turističke ponude i razvojem novih proizvoda uspjeli produljiti i razdoblje pred i posezone. Danas gostu nisu dovoljni sunce i more, on traži doživljaj i želi provesti svoj godišnji odmor kvalitetno. Prepoznavši tu potrebu, pokrenuli smo nekoliko projekata kojima je cilj upravo produljenje sezone i kvalitetne turističke ponude te pozicioniranje Šibensko-kninske županije na turističkoj karti Hrvatske kao poželjne destinacije – poručili su iz Županije.
Također su naglasili projekt razvoja cikloturizma jer su u Šibensko-kninskoj županiji u tri godine projekta definirali standarde i vizuale za označavanje ruta, trasirali više od 2400 kilometara staza na području cijele županije te ih označili unificiranom signalizacijom.
– Intenzivno radimo na promociji proizvoda putem specijalizirane web-stranice bikeandhike.hr, tiskane brošure i biciklističkih karata te nastupima na specijaliziranim sajmovima – rekli su iz Šibensko-kninske županije i naglasili i projekt „Rural experience“ – QL agroturizama.
– U svrhu razvoja turizma na manje razvijenim područjima (zaleđe) pokrenuli smo projekt labellinga agroturizama te kreirali bazu podataka objekata koji se bave ruralnim turizmom, ocijenili ih prema zadanim kriterijima te ćemo im dodijeliti certifikate u skladu s kategorijom u koju pripadaju. Projekt u nastavku obuhvaća i kreiranje tematskih cesta (vina, maslina, pršuta i sl.) – istakli su iz Županije.
Naglašavaju i projekt QL Dalmatia Šibenik Gourmet“ & „Dalmatia Šibenik Food“ – radi stvaranja prepoznatljivog brenda kuhinje naše regije, kao komparativne prednosti ovoga kraja i motiva dolaska gostiju tijekom cijele godine.
– Vrhunske regionalne namirnice i delicije poput janjetine, ekstradjevičanskog maslinova ulja, sireva, vina autohtonih sorti, opravdano zaslužuju svoje mjesto na turističkoj karti. Oznake kvalitete dodjeljivat će se samo onim ugostiteljskim objektima koji će udovoljavati propisanim kriterijima – naveli su iz Šibensko-kninske županije.
Projekt „Like Home“ – klub kvalitete obiteljskog smještaja zbog važnosti i specifičnosti privatnog smještaja Šibensko-kninske županije te činjenice da se povećanjem kvalitete smještaja u postojećim kapacitetima i podizanjem razine usluga mogu stvoriti preduvjeti za jačanje te produljenje glavne sezone.
Projekt „Like HOME“
Turistička zajednica Šibensko-kninske županije tako je u suradnji sa sustavom lokalnih turističkih zajednica pokrenula projekt Označavanja kvalitete (labelling) u obiteljskom smještaju pod marketinškim imenom „Like HOME“. Riječ je o, kako se navodi, skupini standarda i mjerila kojima se želi stvoriti nova osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja, o nadopuni postojećeg sustava kategorizacije s ciljem povećanja konkurentnosti i razine kvalitete apartmana, soba i kuća koje se privatno iznajmljuju. Dosad su se u klub kvalitete, kako su naveli iz Šibensko-kninske županije, uključila 143 vlasnika obiteljskog smještaja.