Od prvog listopada ove godine biogradska i benkovačka djeca imaju novu izvannastavnu aktivnost - Medijsku kulturu. Projekt provodi tvrtka koja je nakladnik BnM radiju, portalu i novinama. Cilj je projekta angažiranje djece iz osnovne i srednje škole koja bi u praksi učila o novinarstvu. Zainteresirani su se uključili u aktivno stvaranje medija – radija, portala, novina, društvenih mreža.
– Plan je upravo najmlađim naraštajima prezentirati kako nastaje vijest, uključiti ih u stvaranje vijesti te naučiti ih kako razlikovati kvalitetan od nekvalitetnog medijskog sadržaja. Djeca koja sudjeluju u novinarskoj sekciji rade na osmišljavanju vijesti, na istraživanju i pronalaženju zanimljivih informacija od kojih trebaju složiti zanimljivu priču, bilo radijsku, televizijsku, novinsku ili priču koja će se plasirati na društvenim mrežama – rekla je direktorica tvrtke Nikolina Kovačević.
Polaznici mogu koristiti medijsku opremu. Angažirani su na svim platformama s ciljem aktivnog sudjelovanja u kreiranju medijske slike društva. Isto tako, uče o samoj snazi medija i njihova utjecaja na svijest društva u kojem odrastaju.
Uz voditelja sekcije, djeca imaju i mentore, starije novinare.
– Plan je organizirati i ljetnu školu novinarstva, spojiti se s ostalim novinarskim sekcijama u Hrvatskoj te tako omogućiti djeci da se druže i upoznaju s vršnjacima koji imaju iste interese te da se socijaliziraju i na ovaj način – kaže Kovačević.
Uz novinarsku sekciju, organizirana je fotografska i snimateljska sekcija kako bi se spojili svi faktori aktivnog novinarstva.
Djeca bi se animirala i tako da im se organiziraju gostovanja u drugim gradovima koji imaju novinarske sekcije, a i oni bi ugostili djecu iz drugih gradova.
Projekt ima potporu Ministarstva i Zadarske županije, a trenutačno se očekuje i stručno mišljenje o cijelom projektu iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Polaznici novinarske sekcije naučit će kako funkcioniraju mediji. Cilj je da djeca nauče prepoznati što je vijest. Od njezina pronalaska i prepoznavanja, preko prikupljanja informacija, do sastavljanja teksta koji će ovisno o sadržaju biti plasiran na portalu, radiju, u novinama ili na društvenoj mreži. Naučit će kako najbolje plasirati informaciju do publike. Krajnji je cilj da djeca nauče pravilo konzumirati medije.