U kompleksu kurije Janković u Pakracu održana je početna konferencija projekta “Svijet graševine (Spahijski podrum, Muzej bećarca, brendiranje)’’, koji provodi Požeško-slavonska županija u suradnji s partnerima. Ukupna vrijednost projekta iznosi 65,772.029,98 kuna, a iznos bespovratnih sredstava koji se dodjeljuju iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi 55,486.866,07 kuna.
Cilj projekta je unapređenje i razvoj kulturno-povijesne turističke ponude koja će unaprijediti turistički potencijal destinacije stvarajući nova radna mjesta i povećavajući prihode MSP. Svijet graševine je jedinstven projekt koji koristi vinski identitet i kulturnu baštinu u brendiranju cijele regije, zamišljen kao podrška vinarima i turističkom sektoru Požeško-slavonske županije.
Okosnicu Svijeta graševine čine tri različite posjetiteljske infrastrukture i atrakcije vinskog turizma, smještene u kutjevačkom (Kuća graševine), pleterničkom (Muzej bećarca) i pakračkom vinogorju (Spahijski podrum). Zamjenik župana Vedran Neferović rekao je da sredstva koja će se dobiti za ovaj projekt pokazuju vrijeme, strpljivost i period u kojem se sam projekt modelira prema mogućnostima koje dolaze tijekom vremena.
– Mi u kontinentalnom dijelu Hrvatske naše potencijale često ne možemo prepoznati ili ih sramežljivo razvijamo i čekamo idealno vrijeme da povijesni potencijal postane i turistički potencijal. Jedna od značajki ovog projekta je da povezuje prošlost i budućnost pružajući dobru perspektivu. Model za buduće projekte treba biti dobra suradnja više institucija na razini županije – istaknuo je Neferović.
Tehničku pomoć u realizaciji projekta pružio je Regionalni koordinator razvoja Požeško-slavonske županije, čija ravnateljica Senka Horvat ističe kako je Svijet graševine idejno nastao iz toga što je županija poznata po vinima, vinarima i vinogorjima. Početak tog “svijeta” je u Kutjevu, a njegovi “grozdovi” se rastežu u Pleternicu i pakračko-lipički kraj.
– Svaka od ovih destinacija može živjeti za sebe, ali ovako smo ih objedinili kako bismo jedni druge promovirali te kako bismo stvorili zajednički turistički brend, odnosno turističko-vinsku destinaciju naše županije – rekla je Horvat.