– Strategija obrazovanja koju smo zacrtali polako se ostvaruje, a pred nama je veliki investicijski ciklus u kojem će se 12 objekata pustiti u funkciju do kraja godine. Zadržali smo generalni standard koji smo postigli i imamo najveće ulaganje u obrazovanje u Međimurju do sada, a zasigurno i u Hrvatskoj ako uzmemo u obzir da Međimurje ima nešto manje od 15.000 učenika – istaknuo je međimurski župan Matija Posavec uoči početka nove školske godine u četrdesetak međimurskih osnovnih i srednjih škola.
Sa suradnicima je obišao objekte uključene u prvi ciklus energetske obnove u koji su uključeni sportska dvorana OŠ Donji Kraljevec, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec sa sportskom dvoranom, radionice Tehničke škole i Graditeljske škole, Učenički dom Graditeljske škole i OŠ Selnica.
Deficitarna zanimanja
U projektu energetskih obnova zgrada ulogu voditelja ima Međimurska energetska agencija, čiji je direktor Alen Višnjić iznimno zadovoljan tijekom radova.
– Do kraja godine očekujemo završetak radova, čime će se uspješno zaključiti ciklus energetske obnove vrijednosti 234 milijuna za šest obrazovno-odgojnih institucija – rekao je Višnjić.
Direktor MIN-a Ivan Vinković dodao je da se ugradnjom kolektora za proizvodnju električne energije i tople vode u školama štedi energija. Čak 25 kapitalnih investicija u obnovu i dogradnju škola, učionica i sportskih dvorana provodi se ove godine u obrazovanju. Model obrazovanja po kojem je Međimurje, kako je rečeno, jedinstveno u Hrvatskoj, provodit će se i u novoj školskoj godini, pa će učenici i dalje imati osiguran prijevoz, udžbenike i osobne asistente, kao i stipendije i zaklade koje im mogu pomoći u školovanju, za što je izdvojeno 35 milijuna kuna. Župan Posavec naglasio je da se mnogo truda ulaže i u popularizaciju deficitarnih zanimanja. Tehnička škola Čakovec popunila je sva upisna mjesta već u ljetnom roku.
Budućnost gospodarstva
– Strukovna zanimanja budućnost su gospodarstva Međimurja jer je njihov razvoj jedan od načina da zadržimo mlade u Međimurju i stvorimo kvalitetne uvjete za život. Sami stvaramo sinergiju između gospodarstva i obrazovanja, ne čekajući reforme i odluke drugih, nego ih nastojimo oblikovati prema našim potrebama – zaključio je Posavec.