Ako je suditi po uskrsnim blagdanima kada je ostvareno više od 6500 tisuća noćenja, pred Makarskom je dobra turistička godina.
Kako doznajemo od Hloverke Novak Srzić, direktorice Ureda TZ-a Makarska, za Uskrs je u gradu bilo otvoreno osam hotela, a gosti su rado birali i privatni smještaj. Svemu tome je išlo na ruku lijepo vrijeme, uskrsni doručak na kojem su mogli doživjeti tradiciju, naravno i ljubazni domaćini, tako da će mnogima od njih blagdani ostati u lijepom sjećanju i doći će opet.
Vidljiv pomak
– Raduje me što mogu kazati da su podaci vezani za predsezonu u našem gradu izvanredni. Za sada Makarska ima više od 5000 turista što je za 50 posto više gostiju nego u ovo doba prošle godine! Tako nam je bilo još i veće zadovoljstvo za sve naše turiste i sugrađane i ove godine nastaviti tradiciju uskrsnog doručka koju smo započeli lani. Sudjelovalo je svih osam hotela koji trenutačno rade i 14 gradskih restorana pa moram iskoristiti priliku i svima od srca zahvaliti, kako restoranima i hotelima tako i našim umirovljenicima koji su nam se pridružili svojom izložbom uskrsnih jaja. Naravno, kao i svaki put ovaj tradicionalni doručak nudi autohtone uskrsne poslastice Dalmacije i našeg kraja i posjetitelji su zaista bili zadovoljni – kazala je Hloverka Novak Srzić.
Napominje da je uskrsne blagdane prošle godine u Makarskoj provodilo oko tri tisuće gostiju, pa je pomak itekako vidljiv. To nije slučajno, kaže ona, dobro promišljena promidžba i prezentacija na nekoliko turističkih sajmova na kojima je makarska Turistička zajednica sudjelovala već daju plodove. Tome valja dodati i ovogodišnju bolju zračnu povezanost Splita s Njemačkom i Skandinavijom.
Analizom gostiju koji su odabrali Makarsku otkrivamo da su najbrojniji Nijemci, slijede ih domaći te turisti iz BiH, a znatan broj noćenja ostvarili su gosti iz Austrije, Švedske, Norveške, Finske, Velike Britanije, Poljske, Francuske, Španjolske i Turske.
– Najave makarske Turističke zajednice o stavljanju naglaska na predsezonu se realiziraju – zadovoljno zaključuje Novak Srzić, a njezine riječi potvrđuju i makarski hotelijeri.
Marina Josipović, direktorica Hotela Park ističe da su ostvareni turistički rezultati koje su planirali za Uskrs, kako u broju ostvarenih noćenja, tako i željenih financijskih parametara. Kod njih su proteklih 7 dana najbrojniji gosti bili iz Austrije i Njemačke, a bilo je i gostiju iz Italije.
– Nakon dobrih reakcija prošle godine, i ovogodišnji Uskrsni ponedjeljak rado smo proveli družeći se s gostima i prijateljima grada Makarske na sada već tradicionalnom doručku koji je bio poslužen u centru grada, gdje smo s kolegama iz drugih hotela i ugostiteljskih objekata pokušali dočarati gastronomsku ponudu našeg podneblja,s raznim specijalitetima i poslasticama koje i inače služimo gostima hotela Park tijekom uskrsnih blagdana – rekla je Marina Josipović.
Drago Nosić, direktor Soul Tourisma, odnosno Hotela Biokovo i Miramare kaže da je tijekom uskrsnih blagdana popunjenost njihovih hotela bila veća od 90%. Prevladavali su inozemni gosti, s visokim udjelom sportaša koji su u Makarskoj na pripremama.
– Inače cijeli travanj je u usporedbi s prethodnom godinom bolji i u broju dolazaka i noćenja, ali što je još bitnije i po prihodima. Trendovi za sezonu su za sada na razini prošlogodišnjih pokazatelja, uz napomenu da će odjel prodaje uložiti dodatni napor da se osigura zadovoljavajuća popunjenost u špici sezone. Zaključno, predsezona za sada izgleda dobro, postsezona u rezervacijama izgleda bolje u usporedbi s prošlom godinom, a za samu špicu sezone još radimo na pravom pristupu. Očekuje nas izazovna sezona i vjerujem u pozitivan ishod, ali uz malo više truda i kvalitetniji pristup svih sudionika na turističkoj sceni – poručuje Nosić.
Popunjenost za 1. svibnja
I Marina Josipović vjeruje da će se dobri turistički rezultati nastaviti i u ostatku sezone.
– I dalje ćemo se truditi kako bismo pokazali da Makarska ima što ponuditi i izvan glavnog ljetnog dijela turističke godine, kako bi postala sve prepoznatljivija i kao cjelogodišnja destinacija – zaključila je Josipović. U TZ-u Makarska doznajemo da i nakon blagdana makarski hoteli bilježe dobar buking.
– Pred vratima je 1. svibnja, a to je vrijeme kada popunjenost hotela i privatnog smještaja neće biti upitna– poručili su.