Rast ugleda naših vina sada se već može vidjeti i kroz brojke. Izvoz vina u 2018. porastao je više od 22% u prvih 11 mjeseci, u odnosu na prethodnu godinu, u segmentu vina više cjenovne kategorije – pjenušaca i vina u bocama – kazao je potpredsjednik HGK Dragan Kovačević na otvaranju 8. En Primeura koji su u zagrebačkom hotelu Esplanade organizirali HGK i Udruga Vinistra.
Na jednoj od najatraktivnijih vinskih manifestacija ugostiteljima, sommelierima, vlasnicima vinoteka, distributerima, hotelijerima i vinskim kritičarima predstavilo se više od 60 proizvođača malvazija i 20-ak proizvođača autohtonih sorti bregovite Hrvatske i žlahtine. Budući da je malvazija jedno od omiljenih vina turista, Kovačević očekuje kako će upravo vina dati svoj doprinos i turističkoj ponudi i identitetu Hrvatske, posebice kroz nacionalni brend Vina Croatia – vina mosaica.
– Prošla je godina dala vina velikoga potencijala i visoke kvalitete. Ocijenio bih je kao vrlo dobru do odličnu, stoga sad imamo priliku kušati tipične malvazije s izraženom voćnošću i svježinom te punim tijelom – kazao je Nikola Benvenuti, predsjednik Udruge vinara i vinogradara Istre Vinistra.