Izbornik
Naslovnica Županije Brodsko-posavska
Suradnja Županije i Hrvatskih željeznica

Do škole ili posla vlakom i busom, može, i to s jednom kartom

Vlak
Foto: Ivica Galović/PIXSELL
Spajanje prijevoza omogućilo bi rekonstrukciju kolodvora, gradnju novih stajališta, kupnju boljih vlakova...

Predstavnici HŽ Putničkog prometa održali su u Slavonskom Brodu radni sastanak s brodsko-posavskim županom Danijelom Marušićem na kojem su prezentirali mogućnosti integriranog javnog prijevoza putnika, što je ujedno i prioritet budućeg prometnog razvoja.

Luka Brod Jedan od najvažnijih strateških projekata u Brodsko-posavskoj županiji Gradnja luke pridonijet će razvoju riječne plovidbe i sniziti troškove prijevoza

Dugogodišnji sporazum

Kako se moglo saznati iz prezentacije, integracijom s ostalim vidovima prometa ostvarit će se višestruke koristi za stanovništvo, tvrtke, grad Slavonski Brod i cijelu Brodsko-posavsku županiju. Ovakav oblik organizacije prijevoza posebno je važan za učenike i studente, jer bi se integriranim prijevozom ostvarivale i brojne uštede te povećala njegova kvaliteta.

sastanak župana marušića s predsjednicom Potencijali za ulaganja u Panonskom parku, Šaguljama, Luci Brod...

Po donošenju odluke Županije o uvođenju integriranog javnog prijevoza putnika, njegov daljnji razvoj bio bi definiran u dvije faze. U prvoj fazi željeznica bi postala dionik u javnom prijevozu putnika na području županije te nositelj IJPP-a na koju se oslanjaju autobusni prijevoznici i osobni prijevoz. Nakon toga, s jedinicama lokalne samouprave potpisali bi se ugovori o zajedničkoj karti s ostalim operatorima koji nude usluge javnog prijevoza na području županije. Takav model suradnje omogućio bi, u drugoj fazi, rekonstrukciju postojećih kolodvora i stajališta, gradnju novih stajališta, gradnju parkirališta za osobne automobile i bicikle te nabavu novih vlakova visokog stupnja raspoloživosti, udobnosti i sigurnosti.

Učenici, studenti, radnici i drugi građani koji budu koristili integrirani javni prijevoz moći će se vlakom, odnosno željeznicom voziti do jedne postaje, a potom presjesti u autobus koji će ih odvesti do krajnjeg odredišta. Kombinirani prijevoz je jeftiniji i ekonomičniji, budući da su cijene karata u željezničkom prometu niže od onih u autobusnom. U Zagrebu su, primjerice, u taj projekt, pored vlaka i autobusa, uključili i tramvaje.

jentrap Projekt JENTRAP: Poplave ne poznaju međudržavne granice Bogatiji za novu opremu vrijednu više od 2 milijuna kuna

Provedba projekta donijela bi financijsko rasterećenje i samoj Brodsko-posavskoj županiji, koja sufinancira prijevoz učenika. Ako se opredijeli za model integriranog prijevoza putnika, a najvjerojatnije hoće, Brodsko-posavska županija bi s Hrvatskim željeznicama sklopila sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unapređenju integriranog prijevoza putnika te ugovor o poslovnoj suradnji o uvođenju zajedničkih karata s operatorom javnog prijevoza na temelju odredbi Zakona o cestovnom prometu i Uredbe 1370/2007. Tako bi se ostvarili brojni pozitivni učinci kao što je poboljšanje prometne dostupnosti i pristupačnosti javnog prijevoza u točkama integracije, povećanje privlačnosti usluge javnog prijevoza boljom prometnom povezanosti željeznice i drugih vidova prijevoza te brži nastavak putovanja nakon presjedanja na području integracije.

Manje gužve na cestama

Poticanjem korištenja željezničkog prijevoza povećala bi se i razina sigurnosti u prometu, dok bi se istodobno smanjila zagušenost prometnica. Sve bi to, u konačnici, imalo i pozitivne ekološke učinke.

Deveti Kongres pilanara Deveti Kongres pilanara Mobilizacija zbog potražnje za drvom