Izbornik
Naslovnica Županije Karlovačka
Prvi u Hrvatskoj olakšavaju komunikaciju Grada i građana

Grad Karlovac dobio virtualnu asistenticu Koranu, komunikacijsku sponu između uprave i građana

1/3
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Korana odgovara na pitanja na webu, uskoro i u Viber zajednici i na Facebooku Grada

Poučen pozitivnim iskustvima iz privatnog sektora, a i dodatno motiviran rizicima pandemije i novim okolnostima poslovanja, Grad Karlovac vrlo je brzo odlučio usvojiti tehnologiju umjetne inteligencije kako bi iskoristio njen potencijal. Tako je u suradnji s tvrtkom bonsai.tech koja je prepoznala potrebe jedinica lokalne samouprave i nove poslovne izazove, stvorena Korana, virtualna asistentica Grada Karlovca i njegovih stanovnika, kako bi komunikacija između gradske uprave i građana tekla što jednostavnije, brže i sigurnije.

Grad Karlovac planira bivšu vojarnu Luščić urediti u moderno naselje s inovativnim sadržajima suglasje struke i javnosti Grad Karlovac planira bivšu vojarnu Luščić urediti u moderno naselje s inovativnim sadržajima

Nudi odgovor na upit

Uz unapređenje razmjene informacija, umjetna inteligencija doprinosi i stvaranju jedinstvenog iskustva kroz novi kanal zanimljiv korisnicima. Smart city chatbot, odnosno virtualni asistent je alat koji interaktivno informira širu javnost te tako znatno olakšava rad. Prednost virtualnog asistenta je da u bilo koje vrijeme, bez potrebe za stručnjacima u podršci, ponudi odgovor na postavljeni upit. Naime, želja je Grada da svoje usluge građanima učini dostupnima u svakom trenutku, informirajući ih u onom trenutku kad je njima to potrebno, bez čekanja na informaciju putem telefona ili e-pošte.

Puno je gradskih servisa i informacija koje koristi i treba velik broj građana, a Korana će unijeti nužno i dobrodošlo olakšanje komuniciranja. Korisnik se može informirati o temi koja ga zanima prije negoli kontaktira gradsku upravu te tako dobiti osnovne informacije. Osim što štedi vrijeme, Korana informira sve zainteresirane korisnike te se oni osjećaju ugodnije pitati kad imaju saznanje da će biti odgovoreno u bilo koje vrijeme na njihova pitanja.

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Virtualna asistentica Korana raspolaže s izbornikom, ali isto tako i odgovara na pitanja, a sve isključivo iz djelokruga rada gradske uprave Grada Karlovca. Izbornik raspolaže s nekoliko grupa informacija; kontakti, komunalne usluge, gradnja i stanovanje, financijske potpore, poslovanje i investiranje, natječaji i javni pozivi i obrasci. S druge strane, Korana raspolaže s bazom pitanja i odgovora koji se redovito nadopunjavaju sukladno analitici postavljenih pitanja od strane korisnika.

Trenutno je dostupna na web stranici grada Karlovca www.karlovac.hr , uskoro će biti na raspolaganju građanima u sklopu Viber zajednice Grada i na službenim Facebook stranicama Grada Karlovca. Korana, odnosno Grad Karlovac zajedno s tvrtkom bonsai.tech nastoji unaprijed pretpostaviti čitav niz mogućih pojedinačnih konverzacijskih nizova i dijaloga, sve što bi korisnika moglo zanimati te potpitanja koja bi mu mogla pasti na pamet. Slijedi proces detaljne analitike i praćenja na koji način građani postavljaju upite, što ih sve zanima te se sadržaj prilagođava tome. Činjenica je da životni ciklus virtualnog asistenta, pa tako i Korane, zapravo započinje onog trenutka kad ga građani počnu koristiti. Naime, koliko god se unaprijed nastoji pretpostaviti što će građane zanimati i kakvo će biti njihovo iskustvo, nemoguće je predvidjeti sve. Kroz analitiku upita građana na platformi u realnom vremenu dodaju se odgovori koji nedostaju, razrađuju i dorađuju postojeći dijalozi.

Javni natječaj Grada Karlovca za dodjelu potpora poduzetnicima i poljoprivrednicima Poduzetnicima na raspolaganju još oko 700.000 kuna, u sklopu deset mjera poljoprivredi oko 100.000 kn

Informacije i događanja

– Prije dvije smo godine u Gradu Karlovcu donijeli Strategiju pametnog grada i uvođenje virtualne asistentice dio je ideje da rad gradske uprave učinimo što dostupniji građanima. S Koranom se do točnih informacija može doći brže i s bilo koje digitalne platforme, u bilo koje doba dana. Ideja je da ovaj princip rada s vremenom razvijemo kroz čitav gradski sustav – kazao je Damir Mandić, karlovački gradonačelnik na predstavljanju virtualne asistentice. Virtualni asistent, naime, pomaže građanima Grada Karlovca pronaći potrebne informacije vezane uz gradsku upravu i aktualna događanja; poput detalja rada zimske službe, događanja u gradu, a gradskoj upravi olakšava održati kontakt i biti pouzdana podrška svojim građanima redovitim ažuriranjem sadržaja i uvidom u rad chatbota. Virtualna asistentica Korana je pilot-projekt Grada Karlovca i tvrtke bonsai.tech i prva takva upotreba chat bota u svrhu informiranja građana o radu jednog grada, županije ili općine. Izazovan projekt, ali iskorak u dijalogu bez kojeg budućnost nije više zamisliva. Ovaj pilot projekt novi je iskorak kojeg će sigurno slijediti i drugi gradovi Hrvatske.