Izbornik
Naslovnica Županije Zadarska
Predstavljen projekt rekonstrukcije pruge

Kreće modernizacija: željeznica se premješta iz Bibinja, a spajat će Gaženicu i Zračnu luku

1/4
Foto: Zadarska županija
Na sastanku je rečeno da će se obnova pruge odvijati u pet faza

U Bibinjama je predstavljen projekt rekonstrukcije pruge na temelju kojeg će se u pet faza modernizirati željeznički promet u Zadarskoj županiji.

Šmiljanica Modernizirana dionica ceste između Bjelovara i Garešnice duga 2,5 kilometara

Dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu Stjepan Lakušić i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver predstavili su rezultate Studije izvedivosti projekta kojim bi se tehnološki zastarjela pruga izmjestila iznad Bibinja i Sukošana, a ujedno bi se luka Gaženica povezala s poslovnom zonom Crno i Zračnom lukom Zadar.

Domino efekt

– Rezultati studije pokazali su da je od šest mogućih varijanti najbolje rješenje ono koje je izrađeno dok je Ministarstvo prometa vodio Božidar Kalmeta. Rješenje uključuje izmještanje sadašnje pruge iz naselja Bibinje te gradnju tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge koja ide prema Kninu. Ovo je financijski i ekološki najbolja varijanta, koja je stala 2011., ali će ponovno krenuti od iduće godine, kada HŽ infrastruktura raspiše natječaj za izradu projektne dokumentacije – najavio je Bilaver.

Foto: Zadarska županija

Dekan Lakušić prezentirao je rješenje koje bi, osim izmještanja željezničkog prometa iz Bibinja i Sukošana, donijelo povezivanje Gaženice sa ZL Zadar. Okvirna procjena troškova prve faze s izmještanjem pruge je 553 milijuna, a druge 105 milijuna kuna.

– U Bibinjama nastupa novo doba jer se predstavlja rješenje za problem koji je dijelio mjesto i gotovo uništio naš turizam. Ako bi se pruga iz našeg mjesta izmjestila za tri do pet godina, to bi za nas bilo kao da će se sutra dogoditi – rekao je zadovoljno načelnik Općine Bibinje Bruno Bugarija pohvalivši sadašnje napore Ministarstva, ali i bivšeg ministra Božidara Kalmete.

– Veseli me da se nakon 2011., kada je projekt stao, s njim nastavlja u širem obliku. U naš projekt izmještanja pruge sada je uključena šira studija. Predviđena je i opcija da putnički kolodvor u Zadru ostane na istom mjestu ili da se izmjesti u Gaženicu gdje će biti teretni terminal. Važno je i to što su s projektom suglasni i konzultanti Europske komisije iz JASPERS-a. Svi segmenti prometa u zadarskom kraju vrhunski su riješeni, osim željezničkog koji sada dolazi na red – kazao je Kalmeta.

Ove godine modernizirat će se više od 5 kilometara cesta Nastavlja se projekt modernizacije cesta u Ivancu: Na redu asfaltiranje u Lukavcu i Margečanu

Župan Božidar Longin istaknuo je da je modernizacija željeznice dobra prilika da dodatno učvrsti poziciju Zadra kao važnog prometnog središta.

– Ovo je povijesna prekretnica za Bibinje, ali i cijelu županiju koja će uzrokovati domino-efekt. Kao što je autocesta omogućila razvoj Gaženice, a luka Gaženica je potencirala projekt proširenja Zračne luke, tako bi se ovim projektom omogućilo prometno rasterećenje obalnog pojasa i razvijanje županije kao intermodalnog čvorišta – ustvrdio je Longin.

Perspektivan grad

I gradonačelnik Zadra Branko Dukić je zadovoljan.

– Zadar je na neki način bio kažnjen izostavljanjem željezničkog prometa. Vjerujem da ćemo u idućim godinama postati perspektivan grad za življenje – rekao je Dukić.