Župan Darko Koren i zamjenik župana Darko Sobota jučer su u Banskim dvorima prisustvovali potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić i predsjednik Uprave tvrtke Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Muhammet Cengiz uz nazočnost Andreja Plenkovića i Olega Butkovića.
Riječ je o strateškom projektu od javnog značaja za Republiku Hrvatsku ukupne vrijednosti 2 milijarde i 624 milijuna kuna (bez PDV-a). On predstavlja najveći infrastrukturni željeznički projekt u novijoj povijesti Republike Hrvatske, a sufinancira se iz Instrumenata za povezivanje Europe.
Župan Koren izrazio je zadovoljstvo nakon potpisivanju sporazuma kazavši kako se radi o velikom događaju za cijelu Republiku Hrvatsku, a posebice za Koprivničko-križevačku županiju.
„Ovo je najveći infrastrukturni projekt koji se ikad odvijao na našem području, iznimno velika investicija financirana najvećim dijelom europskim sredstvima vrijedna preko tri milijarde kuna s uračunatim PDV-om. Ugovor je potpisan s turskom kompanijom koja je dobila posao na međunarodnom natječaju, a radi se o 42,6 kilometara nove pruge u što se uključuju i infrastrukturni objekti – nadvožnjaci,željezničke postaje, nekoliko stajališta i čitav niz manjih građevinskih objekata. Rok izvršenja radova je 42 mjeseca, dakle radovi bi trebali biti gotovi u listopadu 2023. godine“, izvijestio je župan nakon potpisivanja Ugovora.
Župan je spomenuo kako će rekonstrukcija i nadogradnja povećati kapacitet pruge te podići brzinu prometovanja i razinu sigurnosti na koridoru, a po završetku projekta najveća dopuštena brzina prometovanja na dionici bit će 160 km/h.
Rekonstrukcijom i obnovom postojeće željezničke pruge i izgradnjom drugog kolosijeka rekonstruirat će se kolodvori Lepavina i Koprivnica, izgraditi novi kolodvor Novo Drnje, a postojeći kolodvor Mučna Reka će se prenamijeniti u stajalište. Rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgraditi novo stajalište Peteranec. Izgradit će se sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina pa će se ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom skratiti s 43,2 km na 42,6 km.