– Danas nam još uvijek trebaju tri sata vlakom do Zagreba. Ipak, treba reći da je HŽ Infrastruktura pokrenula investiciju obnove pruge kojom se u prvoj fazi obnavlja pruga od Čakovca do Male Subotice, u drugoj fazi do Donjeg Kraljevca i u trećoj fazi do Kotoribe, a obnovom će se brzina vlakova moći razviti do 100 kilometara na sat. Saniran je željezničko-cestovni prijelaz Buzovec, no kompletna investicija dobit će smisao kada se izradi brza pruga do Zagreba kojom ćemo za manje od sat vremena stići do glavnog grada – rekao je međimurski župan Matija Posavec na panelu na temu "2021. – Europska godina željeznice i 161 godina željeznice u Hrvatskoj" na kojoj su sudjelovali i načelnik sektora za željezničku infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Milan Vuković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, član Uprave HŽ-a Infrastrukture Darko Barišić, dekan Međimurskog veleučilišta u Čakovcu doc. dr. sc. Igor Klopotan i predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić.
Župan Matija Posavec dodao je da će Međimurska županija i dalje financirati prijevoz učenika vlakom kako bi i na taj način pridonijela motivaciji korištenja željezničkog prijevoza.
Baterijski vlakovi
Europska unija proglasila je 2021. godinu Europskom godinom željeznice, kao dio europskih napora u okviru ostvarenje ciljeva Europskog zelenog plana koji je EU izradio s ciljem razvoja održivog gospodarstva i postizanja klimatske neutralnosti do 2050. godine. Jedan od ključnih elemenata plana je pokrenuti čišće i zdravije načine prijevoza jer je prijevozni sektor trenutačno odgovoran za 25 posto europske emisije stakleničkih plinova. Europski zeleni plan traži 90 posto smanjenja štetnih emisija u prijevoznom sektoru do 2050. godine. Vuković je rekao da je željeznica bila zanemarivana, no stigao je prijelomni trenutak da se to promijeni.
Na sjednici Vlade usvojeno je pismo sektorske politike koje će dati okvir za budući razvoj i restrukturiranje željezničkog sektora.
U rujnu počinje izrada strategija razvoja željezničkog sektora čije su podloge već naznačene u Prometnoj strategiji Hrvatske, a u narednih desetak godina u željeznicu se planira uložiti 4,4 milijarde eura. Ukić je najavio i skoro potpisivanje ugovora za nabavu prototipa baterijskih vlakova koji bi vozili na neelektrificiranim prugama.
Željeznice nisu konkurentne
– Imamo nove autoceste, zračne i morske luke, i od željeznice se ne može očekivati da im u ovom stanju bude konkurentna – rekao je Barišić i zaključio da je današnje stanje željeznice odraz neulaganja u zadnjih 30 godina.
Dekan Klopotan pozvao je na jaču suradnju sa željezničkim tvrtkama u mentoriranju studenata kako bi ih se bolje pripremilo za tržište rada.
Predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić rekao je da će poticati dobre prakse, lobirati za projekte i inovacije te pomoći svima kojima je boljitak željeznice u interesu.