Građani često ne znaju kako zapravo funkcionira Centar 112 i Služba Civilne zaštite. A sve detalje o tome pojasnio je voditelj službe Civilne zaštite Vukovar Stjepan Draganić gradonačelniku Vukovara Ivanu Penavi tijekom njegova posjeta. Centar 112 nalazi u sklopu Ravnateljstva civilne zaštite koji je u sastavu MUP-a RH i pokrivaju cijelu Vukovarsko-srijemsku županiju.
Imali 66.000 poziva u 2019.
– Tijekom protekle 2019. imali smo oko 66.000 poziva od čega je bilo oko 11.000 događaja. Zaprimali smo i više poziva po jednom događaju što je hvalevrijedno jer nam informacija o nastanku i vremenu nekoga događaja puno znači. Što brže dobijemo informaciju o nekom događaju i što je ona kvalitetnija i potpunija, lakše ćemo i odraditi poslove sa žurnim službama – rekao je Draganić pojašnjavajući rad Centra 112.
Istaknuo je i to da djelatnici Centra 112 najčešće zaprimaju pozive prema hitnoj medicinskoj pomoći te da je u velikoj većini riječ o savjetodavnim problemima. Govoreći kako funkcionira rad Centra 112, Draganić je rekao da djelatnik na telefonu preuzima poziv, doznaje o čemu je riječ, uzima podatke pozivatelja i prespaja poziv odgovarajućim službama, hitnom medicinskom službom, policijom ili vatrogascima. Nakon što ih spoji sa željenom službom, djelatnik Centra 112 ostaje cijelo vrijeme na vezi, sluša razgovor, bilježi podatke i preusmjerava korisnika ako postoji potreba za dodatnom službom. Ako su u vrijeme poziva svi djelatnici Centra 112 u Vukovaru zauzeti, poziv se automatski preusmjerava prema Centru 112 u Osijeku tako da nitko od građana tko je ugrožen ili treba pomoć neće biti ostavljen da čeka.
Pozivi osoba koji ometaju rad
U ukupnom broju od oko 66.000 poziva Centar 112 u Vukovaru zaprima i pozive neodgovornih građana koji remete i otežavaju rad službe radi čega su prošle godine protiv dvije osobe, među kojima je i jedan maloljetnik, podignuli kaznene prijave.
– Jedna maloljetna osoba tri je dana za redom upućivala pozive Centru 112 i prijavljivala događaje u koje je bilo uključeno više žurnih službi i veći broj ljudi nakon čega smo morali postupiti po proceduri, broj je lociran i pokrenuta je kaznena prijava. Takvi pozivi ometaju službe i sprečavaju pozive osoba kojima je u tim trenucima potrebna pomoć – pojasnio je Draganić.
Zadovoljan sa svime viđenim bio je i gradonačelnik Penava koji je rekao kako su posjetom Centru 112 htjeli javnosti predstaviti sustav Civilne zaštite te se upoznati s aktivnostima centra.
– Nama je stalo da ova služba dobro funkcionira i da joj mi, kao Grad Vukovar, pružimo svu potrebnu potporu kako bi ona maksimalno dobro funkcionirala. I u budućnosti osigurat ćemo Centru 112 u Vukovaru još bolje uvjete rada – rekao je Penava.
Inače, Ravnateljstvo civilne zaštite, služba Vukovar broji 22 djelatnika od kojih 9 radi u samome Centru.