Izbornik
Naslovnica Županije Vukovarsko-srijemska
Razgovori o željezničkoj infrastrukturi u županiji

Cilj je vratiti stari sjaj željeznice u Vinkovcima i na istoku Hrvatske

1/2
Foto: Vukovarsko-srijemska županija
HŽ Putnički prijevoz ima samo 28 novih vlakova, ostala vozila imaju više od 40 godina, kažu u HŽ-u

U organizaciji Hrvatskog društva željezničkih inženjera i Vukovarsko-srijemske županije u županijskoj vijećnici u Vinkovcima održana je stručna konferencija pod nazivom „Značaj željeznice u prometnim sustavima regija”. Namjera je bila županijske strukture funkcionalne regije istočne Hrvatske upoznati s mogućnostima i potencijalima željeznice kao okosnice javnog prijevoza.

POTICAJ RAZVOJA Župan Boban predstavio interaktivnu kartu razvojnih projekata vrijednih 12 milijardi kuna

– Osiguranim sredstvima za sljedeći period preko EU fondova vjerujemo kako će se vratiti stari sjaj Vinkovcima kao željezničkom centru Hrvatske i željezničkom čvorištu teretnih i putničkih vlakova, tako da će uz najviše upotrebljavani putnički prijevoz pravac Vinkovci – Osijek biti i čvorište i pravac za Brčko, Suboticu, Beograd, Zagreb i Sarajevo, kao što je to nekada i bilo – rekao je župan Vukovarsko-srijemske županije Božo Galić, naglašavajući iznimnu važnost stvaranja kadrova za razvoj ove vrste prometa.

Podizanje kvalitete prijevoza

Izrazio je zadovoljstvo održavanjem stručnog skupa u Vinkovcima, ali isto tako i nezadovoljstvo što se već 30 godina čeka na obnovu željezničke pruge Vinkovci – Zagreb, na koju se s istoka Hrvatske godinama inzistira.

Predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je da se Hrvatske željeznice, zajedno s resornim ministarstvom i Vladom RH, pokušavaju uhvatiti u korak s razvojem željezničke infrastrukture i dalje ulagati u željeznicu.

– HŽ Putnički prijevoz ima ukupno samo 28 novih vlakova, a sva ostala vozila stara su više od 40 godina. Izuzetno je teško s takvim vlakovima održavati konkurentnost kvalitetnog prijevoza, posebno ako su ljudi naučili i vidjeli bolje pa to i očekuju. Isto je takvo stanje i na prugama, pogotovo na ruralnim i malim prugama. U trenutnoj fazi je priprema cijelog niza dokumenata i to je ono što bi u budućem razdoblju trebalo malo konkretnije definirati i odrediti smjer što se tiče same željeznice. Pokušavamo podignuti tu kvalitetu prijevoza – rekao je Ukić. Podsjetio je i kako je krajem prošle godine krenuo s prometovanjem novi vlak između Osijeka i Vinkovaca, koji je primjer za dobro uložena sredstva, kojima se diže kvaliteta prijevoza.

Svečano i dostojanstveno obilježen Dan Požeško-slavonske županije Nagrade za životno djelo dr. Radoslavu Galiću i posmrtno dr. Rudolfu Bišofu

Operativni program

– Nadam se kako će to sve potaknuti novu priču da se ide u tom smjeru u sljedećem razdoblju, u sklopu operativnog programa 2021. – 2027. Mi smo ovim nacionalnim planom oporavka uvrstili i nabavu novih, baterijskih i elektrobaterijskih vlakova, što bi se na neki način moglo financirati iz ovoga programa, i pokušavamo realizirati taj novi oblik prijevoza i infrastrukture za nove vlakove – kazao je Ukić. Uz prisutne u Vinkovcima u rad stručne konferencije uključilo se više od 40 zainteresiranih sudionika putem Zoom aplikacije.