Tijekom proteklih godina vukovarske gradske vlasti nebrojeno su puta pozivale građane na odgovornost prema gradskoj imovini, a samim tim i gradu, kako bi Vukovar izgledao ljepše i uređenije. Međutim,unatoč tome, bacanje smeća, tj. stvaranje divljih deponija te uništavanje dječjih igrala koja su postavljena na igralištima, žardinijera s cvijećem i drugih predmeta postalo je uobičajeno.
Pokušalo se i s češćim kontrolama kao i postavljanjem popodnevnih i noćnih „zasjeda“ kako bi se neodgovorni građani uhvatili na djelu. U isto vrijeme za sanaciju svega toga Grad je izdvojio stotine tisuća kuna iz gradskoga proračuna, na što je gradonačelnik Vukovara Ivan Penava u više navrata upozoravao ističući kako je riječ o znatnim sredstvima koja se mogu iskoristiti pametnije i kvalitetnije.
Kazne do 2500 kuna
Kako bi se stalo na kraj takvome ponašanju gradske su vlasti donijele odluku o postavljanju videonadzora na kritičnim mjestima na području cijeloga grada.
– Na 27 lokacija širom grada postavili smo 30 kamera. U ovome prvom koraku pokrili smo kritične lokacije u gradu kada je riječ o divljim deponijama koje se stvaraju koliko god ih mi uklanjali. Kamere su visoke rezolucije tako da će se na snimkama jasno moći vidjeti i lice počinitelja i snimke će poslije kao dokaz moći koristiti i pri naplati kazne – rekao je pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, graditeljstvo i zaštitu okoliša Grada Vukovara Dražen Čulig.
Objašnjava kako će nakon što se pojavi novi deponij snimka s kamere biti pregledana kako bi se utvrdio identitet počinitelja. Treba znati i kako u slučaju kršenja odredbi Odluke o mjerama za sprečavanje nepropisnog odbacivanja otpada i mjerama za uklanjanje odbačenog otpada na području Vukovara nadležno komunalno redarstvo može izreći kazne u rasponu od 500 do 2500 kuna.
– Nažalost, očito je kako je za neke građane to jedini način jer se sve drugo što smo do sada radili i pokušavali pokazalo neuspješnim. Odmah nakon postavljanja kamera pokazalo se da je osjetno manje smeća na tim lokacijama – ističe Čulig te dodaje kako je za nabavu kamera i potrebne dokumentacije te za postavljanje i ugradnju struje izdvojeno 156 tisuća kuna.
Čulig najavljuje kako je u tijeku i druga faza uvođenja „big brothera“ u Vukovaru s obzirom na to da će se do kraja godine kamerama pokriti i druga javna mjesta poput dječjih igrališta, parkova, stadiona, odnosno svih onih mjesta na kojima se proteklih godina devastirala gradska imovina.
Grad na ponos svih
Uskoro će s radom započeti i posebna mobilna aplikacija koju će moći koristiti svi građani i prijavljivati razne događaje.
Naime, svatko od građana moći će slikati primjerice automobil parkiran na mjestu za invalide, odbacivanje smeća ili slično i prijaviti anonimno na aplikaciju. Dan poslije gradski komunalni redari pregledat će snimke i počiniteljima izdati propisane novčane kazne.
– Tako ćemo dobiti na tisuće komunalnih redara jer će svaki građanin moći prijaviti sve što uoči u gradu. To je način da dobijemo uređeniji i sređeniji grad na ponos svih nas – zaključio je Čulig.