Izbornik
Naslovnica Županije Zadarska 65 pregleda
Vir je šesti u rujnu i sedmi u Hrvatskoj nakon devet turističkih mjeseci

Najbolji turistički rezultati u posezonskom rujnu i vrhunski podaci za cijelu turističku godinu

1/2
Foto: Vir
Nema onoga tko nije čuo za Vir i događanja na otoku, što su uostalom prepoznali Hrvatska gospodarska komora i Večernji list koji su nam uručili Posebno priznanje za razvoj i doprinos hrvatskom turizmu – istaknuo je direktor Liverić

Ovogodišnjih 11,9 posto rasta turističkih noćenja u rujnu donijelo je otoku Viru šesto mjesto u poretku prvih 10 turističkih destinacija za mjesec rujan i ukupno sedmo mjesto za razdoblje od početka siječnja do kraja rujna. Time je Vir nadmašio rekordne brojke iz 2018. godine i znatno podignuo standard posezonskih pokazatelja rasta turističkog prometa. S dosad ostvarenih 2,461.824 noćenja uz rast 3,14 posto (lani 2,386.792), otok rekorder nagovijestio je kako će i 2019. na Viru biti rekordna godina, dok je ovogodišnji rujan s 298.894 ostvarenih turističkih noćenja svakako izniman posezonski rezultat (lani 267.134), izvijestili su iz virske lokalne uprave.

Druga konferencija 'Turizam i urbanizam' ‘Vir je od urbanističke teme postao mjesto u kojemu se govori o urbanizmu’

Turistička godina

– Imali smo vrhunski rujan zbog manifestacija koje su se održavale tijekom cijeloga mjeseca. Naravno, kako sve svoje događaje organiziramo na otvorenom, ključno je bilo lijepo vrijeme – kazao je za Virski list Srđan Liverić, direktor virske Turističke zajednice.

Tako je, kako navode s Vira, tijekom srpnja (901.537 noćenja) i kolovoza (888.924), ali i posezonskog rujna (298.894), u potpunosti nadoknađen osjetno manji broj dolazaka i noćenja iz kišnog svibnja i lipnja. Iako srpanj i kolovoz zajedno imaju oko 1,8 milijuna noćenja te čine približno 72 posto ukupne dosadašnje statistike noćenja, na Viru se ipak ne može govoriti o isključivoj sezonalnosti, jer su i ostali mjeseci od siječnja do lipnja, kao i rujan, donijeli otoku u predsezonskom periodu gotovo 700 tisuća noćenja.

– S očekivanih 100-tinjak tisuća noćenja koliko će Vir ostvariti do kraja godine, ukupno će se u predsezoni i posezoni na koncu brojiti približno 800 tisuća noćenja, što je respektabilna brojka koju tijekom cijele godine ne mogu ostvariti neke druge turističke destinacije poput Lopara, Tučepa ili Rogoznice – istaknuli su s Vira.

Turizam u sva četiri godišnja doba Održiva destinacija iz koje gosti odlaze puni pozitivnih emocija i lijepih uspomena

– U slučaju Vira ne govorimo više o ljetnoj turističkoj sezoni, već o turističkoj godini. Nema uspješne destinacije u turizmu koja sve svoje događaje temelji na jednom, dva ili tri mjeseca. Mi događaje organiziramo od početka siječnja do kraja prosinca, a taj se model i na primjeru Vira pokazuje sve uspješnijim i prepoznatljivim načinom rada. Nema onoga tko nije čuo za Vir i događanja na otoku, što su uostalom prepoznali Hrvatska gospodarska komora i Večernji list koji su nam uručili Posebno priznanje za razvoj i doprinos hrvatskom turizmu – istaknuo je direktor Liverić. Priča o brendiranju destinacije i razvijanju turističkog cjelogodišnjeg projekta Vir 365, zapravo je model sadržan u osnutku općinskog poduzeća Vir turizam prije 12 godina. Tada je Vir turizam preuredio i obnovio restoran Kotarina i restoransku terasu, a danas upravlja restoranom, trima plažnim objektima, luksuznom Villom Lanternom, parkingom, animacijskim programima, turističkom agencijom, organizacijom evenata i turističkom slikom otoka u svijetu.

– Vir turizam je pionirska destinacijska menadžment kompanija, prva osnovana s ciljem i svrhom provođenja turističkog masterplana koji je usvojila jedinica lokalne samouprave. Realizirali smo preuređenje povijesnog i zapuštenog svjetionika u rezidencijalnu Villu Lanternu s pet zvjezdica, opremili i uredili javne plaže, osmislili događaje za turiste, vikendaše i domaće ljude tijekom cijele godine, a sve to brendirali i predstavili cijeloj Europi na raznim sajmovima i radionicama HTZ-a – kazala je za Virski list Kristina Perić, direktorica Vir turizma.

Imoćani zadovoljni sezonom Imotska krajina niže rekorde, ostvarila turistički rast od 30 posto!

– Vir je danas elitna turistička destinacija, a Općina Vir i naša tvrtka generatori su turističkog razvoja s realiziranim projektima te onima koje ćemo izvoditi u budućnosti. Imat ćemo luksuzni hotel, kongresni centar, komercijalnu marinu, turistički kamp, šetnicu s uređenim obalnim pojasom i povezanim sadržajima, odnosno virsku rivijeru i turizam s modelom održivosti – najavila je pak novi zamah u razvoju tvrtke i virskog turizma direktorica Perić.

Oko 2,5 milijuna noćenja

– A evo kako je turistička 2019. dosad izgledala u statistici: od 1. siječnja do 30. rujna ostvareno je 2,461.824 noćenja domaćih i stranih turista, pri čemu Hrvati čine 54,1 posto u noćenjima, a stranci iz 80-ak svjetskih zemalja 45,9 posto. Do kraja rujna ostvareno je 153.381 turističkih dolazaka (lani 154.538), od čega su 109.714 dolazaka ostvarili strani turisti (71,5 posto). U komercijalnom smještaju dominirali su strani turisti s 621.364 noćenja od 723.755 ukupno u ovoj kategoriji turističkog prometa (85,9 posto), ali su domaći turisti prvi put probili granicu od 100 tisuća komercijalnih noćenja (102.391) s rastom od 11,5 posto. Stranci su imali i 80.503 komercijalnih dolazaka od 95.524 ukupno (84,3 posto), no i u ovom slučaju Hrvati su s 15.021 dolazaka imali znatan rast od 16,7 posto (lani 12.868).