S obzirom na činjenicu da je do kraja kolovoza kroz splitsku Zračnu luku prošlo više od tri milijuna putnika, a ubuduće se očekuje i znatan porast broja putnika, te da je kroz trajektnu luku Split do rujna prošlo oko 5,5 milijuna putnika, Grad Split pokrenuo je projekt razvoja sustava brze gradske željeznice i gradnju nove pruge do zračne luke.
Projektu se priključila i Splitsko–dalmatinska županija, s obzirom na to da je još u travnju zaključeno da se prijevozni sustav aglomeracije Splita, koji uz Split uključuje gradove Solin, Kaštela i Trogir, treba podići na višu kvalitativnu razinu unapređenjem integriranog prijevoza te modernizacijom i gradnjom stajališta, čiju će okosnicu činiti brza gradska željeznica. Stoga je u Kopilici potrebno izgraditi intermodalni terminal, odnosno zajedničko stajalište za autobusni i željeznički prijevoz. Time bi Split trebao postati prvi grad u Hrvatskoj u kojem će zračna luka s centrom grada biti povezana željeznicom.
Promotivna vožnja
U svrhu realizacije navedenih projekata i poboljšanja mobilnosti građana potpisan je Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unapređenju integriranog prijevoza putnika na području Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Sporazum su potpisali predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza, Splitsko-dalmatinske županije, gradova Split, Trogir, Kaštela, Solin i Omiš, Prometa d.o.o. Split, Zračne luke Split, Lučke uprave Split i Hrvatske gospodarske komore.
Na tom je tragu organizirana i promotivna vožnja vlakom s kolodvora u Kaštelima prema Kopilici, gdje je održana prezentacija budućeg željezničkog i autobusnog kolodvora koji će se izmjestiti iz splitske luke u taj dio grada s ciljem rasterećenja prometa, posebice u ljetnom dijelu godine. U delegaciji koja se vozila vlakom bili su ministar Oleg Butković, gradonačelnik Andro Krstulović Opara, zamjenik Nino Vela, zatim župan Blaženko Boban, vodstvo HŽ-a, predsjednica Županijske komore Mirjana Čagalj te brojni gradski i županijski dužnosnici. Riječ je dakle o željezničkoj pruzi u dužini od dva kilometra koja je ukopana prije više od 35 godina. Tim bi projektom vožnja vlakom od trajektne luke do autobusnoga i željezničkog kolodvora u Kopilici, kako je najavljeno, trajala svega tri minute.
– Aktivnosti u vezi s gradnjom Pelješkoga mosta odvijaju se dobro. Završeni su izvedbeni projekti i ispitivanja, a do kraja godine ili početkom siječnja doći će brod koji će početi raditi pilote – kazao je ministar Butković i dodao da se za sljedeći operativni program i razdoblje nakon 2020. priprema veliki infrastrukturni projekt koji se odnosi na uređenje prometa od Omiša to Trogira, gdje se tijekom ljetnih mjeseci stvaraju velike prometne gužve i zastoji. Vrijednost tog projekta je nekoliko stotina milijuna eura.
Dobra suradnja
– Došli smo u Split jer smo ovdje odlučili održavati mjesečne sastanke vezane za realizaciju velikih projekata. Zahvaljujem gradonačelniku i županu zbog dobre suradnje koja je preduvjet za realizaciju velikih infrastrukturnih projekata. Jedan od takvih je željeznica, koja bi u konačnici trebala povezati Split sa zračnom lukom. Zato su potpisani ugovori koji su preduvjet da rasteretimo centar grada do početka turističke sezone – rekao je ministar Butković.
Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je izrazio nadu da će za koji dan Gradsko vijeće usvojiti prijedlog proračuna za 2019. godinu, kojim je osigurano četiri milijuna kuna za realizaciju privremenog rješenja željezničkog i autobusnog kolodvora.
Župan Boban je rekao da je do vremena Mediteranskih igara ovo bila jedna od najfrekventnijih postaja.
– Sjećam se da su mladi iz Solina uvijek čekali vlak i dolazili vlakom u centar Splita. Ovaj projekt vodi Grad Split i svaka im čast na hrabrosti. Projekt je nužan radi rasterećenja centra Splita, a i puno bržeg dolaska u Split iz Kaštela i Solina. Vjerujem da će se projekt realizirati. Poznajući Andru, kad on za nešto zagrize, on to i odradi do kraja - zaključio je župan Boban.