Izbornik
Naslovnica Županije Vukovarsko-srijemska
Projekt koji je donio sigurniji i kvalitetniji promet

Sagrađen novi nadvožnjak i kružni tok s četiri traka i postavljena nova javna rasvjeta

1/2
Foto: Branimir Bradarić
Realizacijom projekta prvi put u povijesti Vukovara biciklističkom stazom spojena su dva dijela grada – centar i Borovo naselje, kaže gradonačelnik Penava

Desetljećima je ulaz u Vukovar s Priljeva, kod skretanja za Luku Vukovar, bio jedno od uskih grla gdje su se svako malo događali zastoji u prometu. To se posebno moglo vidjeti pri ulasku ili izlasku kamiona iz ulice gdje se nalazi Luka Vukovar kada je cijeli promet morao zastati.

Uređenje grada Procvjetale japanske trešnje na vukovarskoj šetnici

Ako se radilo o specijalnim teretima, cijeli je taj zastoj znao trajati i puno dulje. Svjesne problema na terenu, vukovarske gradske vlasti odlučile su riješiti taj problem i napokon omogućiti normalan i siguran promet koji će se odvijati bez zastoja. Problem je riješen gradnjom nadvožnjaka preko pruge i kružnoga toka na raskrižju državne ceste D2 i ulica Županijske, Gundulićeve i Dunavskog prilaza koji je stavljen u promet i koji je obišao i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava.

– Riječ je o iznimno vrijednom i značajnom projektu ne samo za grad Vukovar nego i za sve koji prolaze kroz grad kao i korisnike najveće hrvatske riječne luke. Gradnjom novog nadvožnjaka i kružnog toka omogućeno je prometovanje u četiri prometna traka, za razliku od razdoblja prije gradnje kada se promet odvijao u dva prometna traka. Omogućeno je i neometano skretanje teretnih vozila u Luku Vukovar, što je prije bio izuzetno veliki problem, te je na siguran način riješen problem pješaka i biciklista na tom frekventnom raskrižju – rekao je Penava.

Iza Vukovara uspješna gospodarska godina Povratak u krizno poslovanje s ciljem što bržeg oporavka gospodarstva

Istaknuo je i kako su realizacijom tog projekta prvi put u povijesti Vukovara biciklističkom stazom spojena dva dijela grada – centar grada i Borovo naselje. U sklopu projekta postavljena je nosiva konstrukcija novog nadvožnjaka, saniran postojeći te su izvedeni radovi nove kolničke konstrukcije sa zatvorenim sustavom cestovne odvodnje. Postavljena je i nova javna rasvjeta, nova vertikalna i horizontalna signalizacija te zaštitne ograde za bicikliste i pješake. Ukupna duljina rekonstrukcijom obuhvaćene dionice iznosi oko 515 metara prema Gundulićevoj ulici, odnosno oko 490 metara prema Županijskoj ulici te se priključuje na postojeće prometnice i na postojeću kanalizacijsku mrežu te na postojeću javnu rasvjetu prometnih površina. Investitor projekta bile su Hrvatske ceste, a projekt je vrijedan oko 23,5 milijuna kuna.

– Mislim da svi možemo biti više nego zadovoljni ovim projektom jer ne samo da više neće biti zastoja nego će se promet odvijati i puno sigurnije za sve sudionike – istaknuo je Penava.

Dodao je i kako je tijekom godina u Vukovaru puno učinjeno u gradnji i obnovi komunalne infrastrukture te da se napredak vidi iz mjeseca u mjesec. Ipak, ostalo je još puno posla pri čemu je posebno istaknuo dva kronična problema Vukovara. Jedan od njih su nerazvrstane ceste u cijelom gradu koje su oštećene tijekom Domovinskoga rata i koje s godinama sve više propadaju. Uz to dolazi i do urušavanja instalacija odvodnje i cjevovoda tako da su štete sve veće. Drugi kronični problem je gradnja obilaznice Vukovara o kojoj se priča već godinama.

Uređenje grada Sanirane Županijska ulica i Ulica dr. Antuna Bauera - Paje

– Vukovar je jedini grad na državnoj cesti D2 od ulaza pa do izlaza u Hrvatsku koji nema obilaznicu. Krenuli smo s projektom gradnje obilaznice u kojem su Hrvatske ceste investitor, a proveden je i postupak javne nabave. Sada nas je sve zatekla epidemija koronavirusa, ali se nadamo da će biti dovoljno financijske snage kako bi se taj projekt realizirao – zaključio je Penava.