Desetljećima je ulaz u Vukovar s Priljeva, kod skretanja za Luku Vukovar, bio jedno od uskih grla gdje su se svako malo događali zastoji u prometu. To se posebno moglo vidjeti pri ulasku ili izlasku kamiona iz ulice gdje se nalazi Luka Vukovar kada je cijeli promet morao zastati.
Ako se radilo o specijalnim teretima, cijeli je taj zastoj znao trajati i puno dulje. Svjesne problema na terenu, vukovarske gradske vlasti odlučile su riješiti taj problem i napokon omogućiti normalan i siguran promet koji će se odvijati bez zastoja. Problem je riješen gradnjom nadvožnjaka preko pruge i kružnoga toka na raskrižju državne ceste D2 i ulica Županijske, Gundulićeve i Dunavskog prilaza koji je stavljen u promet i koji je obišao i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava.
– Riječ je o iznimno vrijednom i značajnom projektu ne samo za grad Vukovar nego i za sve koji prolaze kroz grad kao i korisnike najveće hrvatske riječne luke. Gradnjom novog nadvožnjaka i kružnog toka omogućeno je prometovanje u četiri prometna traka, za razliku od razdoblja prije gradnje kada se promet odvijao u dva prometna traka. Omogućeno je i neometano skretanje teretnih vozila u Luku Vukovar, što je prije bio izuzetno veliki problem, te je na siguran način riješen problem pješaka i biciklista na tom frekventnom raskrižju – rekao je Penava.
Istaknuo je i kako su realizacijom tog projekta prvi put u povijesti Vukovara biciklističkom stazom spojena dva dijela grada – centar grada i Borovo naselje. U sklopu projekta postavljena je nosiva konstrukcija novog nadvožnjaka, saniran postojeći te su izvedeni radovi nove kolničke konstrukcije sa zatvorenim sustavom cestovne odvodnje. Postavljena je i nova javna rasvjeta, nova vertikalna i horizontalna signalizacija te zaštitne ograde za bicikliste i pješake. Ukupna duljina rekonstrukcijom obuhvaćene dionice iznosi oko 515 metara prema Gundulićevoj ulici, odnosno oko 490 metara prema Županijskoj ulici te se priključuje na postojeće prometnice i na postojeću kanalizacijsku mrežu te na postojeću javnu rasvjetu prometnih površina. Investitor projekta bile su Hrvatske ceste, a projekt je vrijedan oko 23,5 milijuna kuna.
– Mislim da svi možemo biti više nego zadovoljni ovim projektom jer ne samo da više neće biti zastoja nego će se promet odvijati i puno sigurnije za sve sudionike – istaknuo je Penava.
Dodao je i kako je tijekom godina u Vukovaru puno učinjeno u gradnji i obnovi komunalne infrastrukture te da se napredak vidi iz mjeseca u mjesec. Ipak, ostalo je još puno posla pri čemu je posebno istaknuo dva kronična problema Vukovara. Jedan od njih su nerazvrstane ceste u cijelom gradu koje su oštećene tijekom Domovinskoga rata i koje s godinama sve više propadaju. Uz to dolazi i do urušavanja instalacija odvodnje i cjevovoda tako da su štete sve veće. Drugi kronični problem je gradnja obilaznice Vukovara o kojoj se priča već godinama.
– Vukovar je jedini grad na državnoj cesti D2 od ulaza pa do izlaza u Hrvatsku koji nema obilaznicu. Krenuli smo s projektom gradnje obilaznice u kojem su Hrvatske ceste investitor, a proveden je i postupak javne nabave. Sada nas je sve zatekla epidemija koronavirusa, ali se nadamo da će biti dovoljno financijske snage kako bi se taj projekt realizirao – zaključio je Penava.