Tijekom proteklih godina Vukovar je postao prepoznatljiv po održavanju brojnih sajmova na kojima svoje proizvode, umijeće i aktivnosti predstavljaju OPG-ovi, obrti, udruge kao i pojedinci.
Poticaj za razvoj OPG-ova
Jedan od takvih je i Etno sajam, sajam tradicijskih i umjetničkih obrta, rukotvorina, antikviteta te proizvođača hrane i pića koji se ove godine u Vukovaru održao 11. put. Sajam je ove godine okupio 46 izlagača iz naše i susjednih županija (Osječko-baranjske, Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske) koji izlažu ekološke proizvode, tradicionalna jela i pića, među kojima su suhomesnati, mliječni i pčelinji proizvodi, pekmez, ajvar, sokovi od grožđa, aronije, kupine te ljekovito bilje…
Na sajmu su se mogli pronaći i proizvodi tradicijskih obrta i zanata, odjevni predmeti, rukotvorine poput zlatoveza, ukrasa, pletenih košara i slično.
Sajam je otvorio zamjenik gradonačelnika Vukovara Marijan Pavliček koji je naglasio kako je ovaj sajam svake godine sve posjećeniji te da je Gradu Vukovaru stalo promicati tradicionalne, autohtone slavonske proizvode i tako poticati razvoj opg-ova i obrta.
– Na Vukovarskom etno sajmu na jednome mjestu možemo naći sve čime se možemo podičiti i po čemu smo prepoznatljivi. Vjerujem da su to i najzdraviji proizvodi koji bi se trebali naći u svakom kućanstvu diljem Hrvatske. Upravo i putem ovakvih sajmova želimo doprinijeti razvoju OPG-ova i obrta u našemu kraju jer to je definitivno jedna od glavnih grana na koju se moramo osloniti u gospodarstvu, pogotovo ovdje u Slavoniji i Srijemu – rekao je Pavliček.
Zadovoljni mogućnošću da izlože i predstave svoje proizvode su i sami izlagači od kojih se mnogi vraćaju u Vukovar iz godine u godinu.
Trebalo bi ih biti i više
– Uvijek posjećujem sajmove i mislim da bi ih trebalo češće organizirati. Ovo je najbolji način da mi mali OPG-ovci pokažemo što radimo i što možemo ponuditi. Vidljivo je i to da sve više raste potražnja za domaćim ekoproizvodima. Sajmova bi u svakom gradu trebalo biti što više – rekao je izlagač iz Vukovara Antun Pothorski.
Organizator i ovogodišnjeg sajma bila je Turistička zajednica Grada Vukovara čija je direktorica Marina Sekulić rekla da na tradicionalnim, autohtonim slavonskim proizvodima možemo graditi svoju turističku ponudu.
– Cilj nam je prezentirati proizvode koje imamo, ali i očuvati od zaborava tradicijske obrte i zanate – rekla je Sekulić.
U okviru ovogodišnjeg Vukovarskog etno sajma održan je i Oktoberfest, radionica spravljanja zimnice s gastroblogericom, radionice dekupaž tehnike, izrada proizvoda od gline te radionice Gradske knjižnice.