Brojni virski razvojni i turistički projekti realizirani u proteklih 15 godina, kao i oni koji su sadržaj novog razvojnog masterplana, predstavljeni su na sedmom izdanju Međunarodnog sajma investicijskih projekata Rexpo 2018. u Zagrebu. Zaključnog drugog dana manifestacije u fokusu se našla rasprava o hrvatskom turizmu, hotelskom poslovanju i turističkim investicijama, a na panel raspravi “Kako stvoriti uspješne turističke destinacije?“ sudjelovao je zamjenik načelnika Općine Vir Antonio Vučetić.
Ulaganja u privatni smještaj
Vir je riječima moderatora predstavljen kao mjesto koje je nekad bilo percipirano kao ružno pače hrvatskog turizma te općina koja je doživjela uspjeh i fascinantnu promjenu. Što se to dogodilo i kako je Vir postao elitna turistička destinacija, pitali su zamjenika Vučetića.
– Dogodila se sinergija menadžmenta turističke destinacije i kapitalnih investicija u komunalnu infrastrukturu i turističke projekte. Postupne promjene počele su prije 15 godina, ali one su nakon puno rada i truda postale javno vidljive prije četiri ili pet godina – kazao je Vučetić.
Tada se i snažnije počela mijenjati percepcija otoka koji je sa svojom jedinicom lokalne samouprave viziju razvoja – turističkog, komunalnog i gospodarskog – pretočio u masterplan razvoja. Vir je u tom vremenu proveo svoje kratkoročne planove te se strateški odredio prema budućnosti nadograđujući turističku priču.
– Sunce i more prije su na cijelom Jadranu bili glavni turistički proizvod. Tu smo ponudu nadogradili mnogim sadržajima ne samo u špici ljetne sezone, već i tijekom cijele godinu da bi naši gosti u svakom trenutku imali što vidjeti i doživjeti. Kreirali smo program Vir 365 puno prije nego što je takav projekt zaživio na nacionalnoj razini, kako bismo pobjegli od sezonalnosti i općeg koncepta sunca i mora. Više od 70 posto sredstava namijenjenih turističkom razvoju uložili smo zato upravo u programe koji se odvijaju izvan ljetne sezone – objasnio je Vučetić koncept virskog uspjeha.
Nakon njegova izlaganja sudionici panel rasprave i gosti REXPO-a pogledali su promidžbeni film o otoku Viru koji je do kraja studenoga ostvario više od 2,5 milijuna noćenja i 165.000 dolazaka.
– Mi smo destinacija bazirana na privatnom smještaju, pa u planu imamo gradnju jednog hotela gradskog tipa otvorenosti, jer očekujemo da će u budućnosti upravo jačati privatni smještaj. Interakcija s obalnom zajednicom i domaćim ljudima bit će dominantni turistički doživljaj, dok će se hotelske usluge doživljavati kao poslovni sadržaj. Zato kao JLS dajemo poticaje privatnom smještaju, odnosno njegovoj kategorizaciji kako bi bio reprezentativan. Vizija razvoja je, dakle, bitna, ali ona mora slijediti potencijal i prirodno okruženje same destinacije – zaključio je Vučetić.
Brojni sugovornici
Pored Vučetića u raspravi su sudjelovali gradonačelnik Grada Sveti Ivan Zelina Hrvoje Košćec, voditelj projekta Žičara Učka Mladen Blažević, općinski tivatski turistički menadžer Marko Petričević, direktor austrijskog PKF tourismexperts Christopher Hinteregger i bivši državni tajnik za turizam Republike Slovenije Marjan Hribar, uz moderiranje Viranina Franca Peruze, direktora splitskog Grand hotela Lav i poznatog hotelijerskog stručnjaka.