Klikom miša u svom domu Dubrovčani će u realnom vremenu pratiti gradske financije i sve ‘svoje’ predmete, odnosno u svakom trenutku će znati u kojoj je fazi i kod kojeg gradskog službenika predmet koji ih zanima!
Naime, Grad Dubrovnik kreće u novi veliki projekt - potpunu digitalizaciju Grada. Krajnji rezultat bit će povećanje efikasnosti, uslužnosti i transparentnosti rada gradske uprave jer će na dnevnoj bazi i u realnom vremenu biti vidljivi svi procesi u Gradu, uključujući i one financijske.
Poticanje efikasnosti
Projekt kojim će se u jedinstveni informacijski sustav integrirati čak 173 radna postupka gradske uprave vrijedan je 5,3 milijuna kuna, a u naredne dvije godine će ga provesti Hrvatski Telekom.
Sustav će omogućiti i uvid u stanje gradskih prihoda i rashoda, pa čak i po pojedinim odjelima. Povezat će se sve gradske tvrtke i ustanove, što će gradskoj upravi omogućiti potpunu kontrolu i uvid u njihove financije. Treba istaknuti i to što će sustav osigurati vidljivu efikasnost gradske uprave te mjerljivost učinkovitosti svih službenika Grada. Jasno će se u svakom trenutku vidjeti tko, koliko i kako radi, što će gradskoj upravi olakšati njihovo ocjenjivanje.
– Ovime ćemo povećati brzinu i protok informacija, a istovremeno ćemo osigurati mjerljivost rada svih službenika. Službenici nisu uhljebi, tu ima iznimno vrijednih i sposobnih ljudi, ali postoji i jedan niski postotak onih koji manje rade. Uvođenjem ovog sustava sve njihove aktivnosti bit će izmjerene, i moći ćemo ih ocjenjivati i stimulirati, nagraditi sve one koji su uspješni, ali i financijski kazniti one koji podbace. Cilj je da gradska uprava bude efikasna – poručio je gradonačelnik Mato Franković.
Jedan od ključnih ciljeva integracije informacijskog sustava podizanje je razine uslužnosti Grada pa će građani od trenutka predaje bilo kojeg zahtjeva i dokumenta gradskim službama moći pratiti tijek postupaka i koji službenik je zadužen za njihov slučaj. Cilj je da se predmeti odrađuju, bez preskakanja, kako bi građani mogli biti sigurni u kvalitetu usluge koju im Grad treba pružiti u predviđenom roku.
Portal za građane
– Građanin mora i treba znati u svakom trenutku što se događa sa svakim predmetom koji on s Gradom vodi, u kojoj je fazi rješavanja, koji službenik rješava pojedinu fazu i ako je predmet zapeo, zašto stoji i kod kojega službenika – kaže gradonačelnik.
Nakon informatizacije svakoga pojedinog postupka sve informacije će biti vidljive na Portalu za građane, koji će postati centralno mjesto za interakcije između Grada i građana. Na Portalu će biti vidljivi i podaci o tome kako se puni proračun i kako se proračunski novac troši jer će svi računi biti vidljivi na dan plaćanja.
Za postavljanje nove informatičke infrastrukture Grad Dubrovnik se pripremio projektom kompletne rekonstrukcije server sobe, te nabavkom centralnog poslužitelja, čime žele osigurati apsolutnu pouzdanost poslovnih sustava te osigurati integritet i sigurnost poslovnih podataka čak i u slučaju kakvih katastrofičnih događaja.
Grad Dubrovnik, jedan od predvodnika ‘smart city’ koncepta u Hrvatskoj i prvi grad koji je izradio cjelovitu Strategiju pametnog grada, nedavno je uveo milijun kuna vrijedan sustav videonadzora u zgradi gradske uprave koji će, osim podizanja sigurnosti, služiti i za kontroliranje odlazaka i dolazaka zaposlenih.
Dio je to puno većeg sustava koji se sastoji od više od stotinu kamera raspoređenih na 48 najfrekventnijih mjesta u gradu. Kamere snimaju danju i noću, u velikoj razlučivosti s mogućnošću pomicanja za 360 stupnjeva, a sustav koristi i PU DNŽ u svrhu povećanja sigurnosti, suzbijanja kriminaliteta i otkrivanja počinitelja.