U sklopu projekta ViCTour-Virtualni i kulturni turizam, Vukovarsko-srijemska županija je na šest lokacija unutar županije nabavila i postavila isto toliko interaktivnih totema. Riječ je o dijelu Programa prekogranične suradnje Interreg Hrvatska-Srbija 2014.-2020., sufinanciranog sredstvima EFRR i IPA II fondova Europske unije. Projekt završava 14. listopada, a vrijednost mu je 924.000 eura. Uz Županiju, koja je na ovom projektu vodeći partner, te Turističku zajednicu VSŽ-a, tu su i tri partnera iz Srbije – Turistička organizacija Vojvodine, Univerzitet u Novom Sadu – Ekonomski fakultet u Subotici, te Fond Evropski poslovi Autonomne pokrajine Vojvodine.
Cilj je projekta razviti atraktivnu, dinamičnu i konkurentnu turističku promociju kako bi se povećala atraktivnost prekograničnih regija korištenjem IT alata (hologrami, proširena stvarnost, interaktivni totemi, multimedijski audio vodič i elektronička radna bilježnica), što će u konačnici rezultirati ojačanom i integriranom prekograničnom turističkom ponudom te boljim upravljanjem kulturnom i prirodnom baštinom.
Interaktivni totemi u vidu informativnih turističkih pultova predstavljaju područje s kojim se najlakše može potaknuti cjelokupna inovacijska kultura u zemlji, koja je u konačnici danas glavni generator gospodarskog prosperiteta svake zemlje. Totemi su raspoređeni u svih pet gradova u županiji (Vukovar, Vinkovci, Ilok, Županja i Otok) te u općini Nijemci koja ima razvijenu turističku ponudu.
Interaktivni totem (pult) razvijen je s ciljem gradnje inteligentnih integralnih virtualnih sustava koji kroz interaktivnu komunikaciju s korisnicima, uče, informiraju i privlače turiste a ujedno omogućuju i interakcijsku komunikaciju, i to ne samo prilikom odabira željene destinacije za posjet, već i tijekom njegovog korištenja. Na totemima se tako mogu pronaći informacije o važnim događanjima, manifestacijama i turističkim biserima. Tu je i pregršt korisnih savjeta o tome što posjetiti, što pojesti, gdje se odmoriti, kako aktivno provesti odmor i gdje prenoćiti, a možete zaigrati i kratki kviz znanja. Totemi nude i virtualnu šetnju (360), mogućnost interakcije s jednim od važnijih građevina kroz 3D model te kratki promotivni video čiji je cilj zaintrigirati posjetitelje da prožive sve bisere prikazane na totemima uživo, svim osjetilima.
Iz Županije podsjećaju kako nove i moderne tehnologije u turizmu uvelike doprinose promociji atraktivnih turističkih lokacija putem modernih komunikacijskih tehnologija (internet i mobilna telefonija). Njihova osnovna svrha je promovirati kulturno-povijesne baštinu, unaprijediti iskustva te u konačnici povećati broja dolazaka turista.